Pětidveřový model MINI sdílí svůj motor se třemi dveřmi, což znamená výběr ze šesti variant motorů - tři benzinové a tři dieselové. První modelový motor, který je součástí motoru One, je třílitrový 1,2-litrový benzin s výkonem 102 koní a první vznětový motor s objemem 1,5 litru s výkonem 95 koní. Oba jsou frugální a nabízejí slušný výkon, ale oblíbenější jsou středně pokročilé Cooper nebo Cooper D. Cooper používá 1,5-litrový tříválcový motor se 136 koní a je živý performer - 0-62mph trvá 8,2 sekundy a zrychlení je doprovázeno krásným motorem. Emise jsou nízké při 109g / km, zatímco ekonomika je 60,1mp. Je to skvělý motor s lineární dodávkou výkonu a spoustou točivého momentu pro předjíždění a dosažení rychlosti. Pro MINI je to ideální. Stejně působivý je i Cooper D. Tento vznětový motor o objemu 1,5 litru o objemu 1,6 litrů má zdravý točivý moment 270 Nm, který je k dispozici z nízkých otáček. Cooper D se cítí stejně jako doma ve městě, na venkovské cestě nebo na dálnici, kde je spousta vzhůru a jít, plus nabízí oficiální ekonomii 78,5mpg a daňové emise 95g / km. Keener řidiči ocení mimořádnou sílu Cooper S a Cooper SD. Benz s benzínovým motorem Cooper S má 2,0 litrový turbodmychadlový motor s výkonem 192 koní a může se dostat z rychlosti 6,9 sekundy, což je nejrychlejší model, dokud není k dispozici verze JCW. Dieselový motor Cooper SD nabízí podobný výkon s rychlostí 0-62 km / h za 7,4 sekundy, ale produkuje další točivý moment, což z něj činí flexibilnější dálniční vůz. Je také účinný pro tak silný motor - emise jsou 109g / km a oficiální spotřeba paliva je 68,9mpg. Všechny varianty motorů jsou nabízeny s automatickou převodovkou. Nezáleží na tom, který motor si vyberete, pět dveří MINI je skvělé pro řízení. Má stejný pohyblivý a agilní charakter jako jeho třídveřový protějšek - žádná dynamika nebyla vyčerpána dodatečnou délkou, hmotností a výškou. Neexistuje žádná karoserie a když je závěs pevný, je to zřídka nepohodlné. Velké manipulační páry se skvěle hodí s hladkou převodovkou a špičkovým řízením, díky kterým je MINI absolutní radostí řídit. To znamená, že řízení může trochu pociťovat na těžké straně při nízkých rychlostech, zvláště pokud zvolíte nejmodernější režim pohonu. Existují tři režimy, ze kterých můžete vybírat, s "zeleným" nastavením, které otupí odezvu plynu a podporuje ekologickou jízdu, což je normální režim pro každodenní jízdu a sportovní nastavení, které váží řízení a zvyšuje obrat. U některých vozidel jsou tyto režimy zanedbatelné, ale rozdíly s MINI můžete opravdu říct.
80%