Hvězdou řady motorů je třílitrový TDV6, což je dieselový motor, který Discovery potřeboval již léta. Tento twin-turbo motor vyčerpá 245 koní a nabízí skvělou kombinaci výkonu a zdokonalení. Díky nabízenému točivému momentu 442 liber, je k dispozici dostatek přitahovací síly pro bezproblémový předjíždění, zatímco na dálnici je to bezbolestný křižník. Tento model má rychlejší reakci na plyn na Discovery 3 a má méně z obávané dieselové clatter na rychlost - ve skutečnosti, budete se snažit to si všimnout. A pro auto vážící více než dvě a půl tuny se také posunuje. Rychlost 0-62 km / h trvá jen 9,6 sekund a dosáhne maximální rychlosti 112 mil / hod. Zlepšení spotřeby paliva a hospodárnosti jsou obzvlášť působivé. I přes to, že je větší než 2.7-litrová nafta, je čistší a vrací větší mpg. Emise CO2 se snížily o 10% na 244g / km a oficiální spotřeba paliva je 30mpg. To všechno činí 2.7 TDV6 189 koní poměrně slabý ve srovnání. Neměl by to být, není to špatný motor, je to jen to, že je tato větší, novější jednotka zastíněna. Každý, kdo hledá použitý Discovery, najde na trhu spoustu těch pod kapotou Discovery 3. Je to levnější volba, která by se měla odvolávat na kupující, kteří nepotřebují třecí vrtání třílitrového TDV6. Když mluvíme o tom, jeden z nejlepších vlastností Discovery 4 je k dispozici, když se rozhodnete pro tažnou tyč. Připojí se k zadní kamerové jednotce a při zpětném chodu zobrazí linku pro vedení tažné tyče k tažnému závěsu přívěsu. Podívejte se na galerii obrázků, aby se ukázalo, že funguje. Tažná hmotnost je 3500 kg. Nedochází k tomu, že Discovery 4 je velké auto a kde to není víc než v okolí města, kde může být problém vyjednávat úzké silnice a dostat se do těsných parkovacích míst. To znamená, že je překvapivě agilní na otevřené cestě s důvěrou inspirativní zatáčkou, rozumnou zpětnou vazbou řízení a ovládání, které byste očekávali od mnohem menšího vozidla. Jízda je také dobrá. Jak jste správně očekávali, je to off-road, kde Discovery 4 opravdu vyniká. Terénní systém Terrain Response je řízen číselníkem na středové konzole a nastavuje vozidlo pro jízdu v devíti různých podmínkách přes pět nastavení včetně trávy, štěrku, písku a sněhu - řidič ani nemusí myslet . Nastavení těžké zátěže optimalizuje vozidlo pro bláto a koleje zvyšováním výšky vozu. Pro ještě větší dobrodružství je hloubka brodení 700 mm.
80%