Velkým překvapením je, stejně jako Hyundai Tucson, který je do značné míry odznakem vyvinutým klonem, který se skvěle hodí na SUV. To není dřevo jako Freelander, není to světlo jako CRV. Řízení je příjemné. Zachytí se, jako by přední kola měla drápy, a můžete je vrhat jako RAV-4. Rychle se dozvíte, že na obidvoch zadních třech čtvrtích je obrovské slepé místo, které je většinou kompenzováno velkými konvexními zrcátky. Nicméně, jak varování uvádí, to, co vidíte v nich, bude "bližší, než si myslíte", ze zkušeností s normálními vnějšími zrcátky. Navzdory poměrně nízkému nárůstu rychlosti 22,5 km / h na 1 000 ot./min v 5., 2,0 litrový zážehový motor vám nedává moc. Myslel jsem, že motor 2,0 litru by byl motor volby, a to bylo potvrzeno, když jsem ho měl řídit v únoru 2005. Za prvé, off-road na dvou hřištích přes některé lesy jak s M + S a více roadgoing snow pneumatiky . K dispozici je volitelná uzávěra diferenciálu v centru a ve verzi XS také systém řízení trakce, který můžete nechat zapnutý nebo vypnout. S taškami se sníženým točivým momentem ze vznětového motoru se auto rozběhlo oběma směry, provedlo některé prudké výstupy, sestupy a zádové spouštěče a zastavilo se jen jednou, když jsem jí nedosáhl dostatečně dobře na kopci po stromech . Jakmile jsem zálohoval a šel znovu na to, prošel jsem. Takže velmi působivé off road. Na silnici jsem nejprve vyzkoušel naftový automat, který je kompetentní spíše než vzrušující. Ačkoli je to na předměstí v pořádku a bude plavat celý den v 80. letech, hlavní předjíždění silnic není jeho silou. Jedná se však o dieselový automatický kompaktní SUV 4x4 a neexistuje mnoho alternativ: pouze téměř totožné Hyundai Tucson, Suzuki Vitara a LandRover Freelander TD4. Výběr balíčku za hodnotu musí být příručka Sportage 2.0 diesel XE na £ 15,695. Při rychlosti kolem 27 mph / 1000 ot / min je to trochu pomalé zrychlení, ale bude držet 80 - 100 s dostatkem řízení a stabilitou při této rychlosti. Není to tak rychlé ani hladké, jako dražší Honda CRV 2.2i CDTI, ale řízení je ostřejší a brzdy jsou opravdu vynikající. A je to poměrně nízká pojišťovací skupina 9D. Takže Sportage je dobré vozidlo, s horní třídní zadní kapsou, je dobře vybavené a je to velmi dobrá hodnota za peníze. Za peníze je jediným konkurentem je Suzuki Vitara a v podstatě podobná Hyundai Tucson a jeho ulice před Vitara. To dělá CR-Vs, RAV-4s a X-Trails zřejmě drahé, Freelanders vypadají nadhodnocené a X3s hloupé peníze. Vypadá to dobře. Zvláště ty zadní výfukové potrubí.
60%