Řada motorů řady Picanto je velmi přímočará, jelikož jsou k dispozici jen dva - oba benzinové. Verze na první úrovni je 1.0-litrová tříválcová jednotka s kohoutem 68 koní a kroutícím momentem 95 Nm. Má spoustu charakteru a dobře vytahuje zařízení i do tak malého motoru, ačkoli bojuje s plným počtem dospělých na palubě. Podle oficiálních údajů to za 13,9 sekundy udělá 0-60 mil / h, ale není to motor, který si vyberete pro výkon. Ekonomika je svou skutečnou silou a společně s emisemi CO2 jen 99g / km je schopna tvrdit 67.3mpg. Vaše další volba je čtyřválcový 1,25-litr s výkonem 84 k. A 120 Nm točivého momentu. Jedná se o velkou malou jednotku s velkým nadšením a je překvapivě bláznivá, určitě se cítí rychleji, než naznačuje oficiální doba 11,0 sekundy. Tahá dobře a bude šťastně přehodit celou cestu až na maximum, aniž by se stal hrubým nebo příliš hlučným. Standardní pětistupňová manuální převodovka má pěkně vážený posun, který je pozitivní a - odvážně to říkáme - je trochu sportovní. Tento motor 1,25 vydává 109g / km a dosahuje průměru 60,1mpg plus je zde verze EcoDynamics vybavená systémem ISG (což znamená Intelligent Stop & Go) a díky systému pro úsporu paliva vydává 100g / km CO2 a dosahuje průměru 65,7mpg. Systém zastavení a startování motoru funguje velmi dobře a rychle a hladce se spouští. Užitný je také dostupný automatický model, který používá čtyřstupňovou převodovku, i když je zrychlení řádně zablokováno s časem 0-60 km / h 12,9 sekundy. Picanto skutečně má pocit většího auta a jízdní jakosti jako Fiesta, což je pro takové malé auto opravdu těžké. Zadní náprava je tužší než u předchozího modelu Picanto, což rozhodně pomáhá s obratností spolu s vysokou rychlostí. Na dálnici se Picanto cítí jako větší auto než je, a ačkoli dotekový hluk, úrovně zdokonalení jsou opravdu dobré. Ve městě je ideální díky dobré viditelnosti, lehkému řízení při nízkých rychlostech a těsnému kroužku otáčení (9,8 metru, pokud měříte). Je to smidge déle než starý Picanto (o 60 mm), ale stejně snadné se dostat do paralelního parkovacího místa. Je to také velmi bezpečné auto a všechny modely jsou dodávány se standardem ESC stability - působivou vlastností této velikosti a ceny. Všechny modely jsou samozřejmě vybaveny systémem ABS a nouzovým brzdovým asistentem a čelními, bočními a záclonovými airbagy, zatímco B-sloupky a boční parapety jsou vyztuženy ocelovými plechy s vysokou pevností, které pomáhají při bočním nárazu.
80%