Kia nabízí pouze Optima s 1,7 litrovým vznětovým motorem CRDi. Výkon je 134 koní a špičkový točivý moment je 325 Nm, takže je to dokonale schopný motor, který funguje dobře ve všech prostředích, ať už ve městě, na venkovské cestě nebo na dálkové plavbě po dálnici. V základní výbavě se standardně dodává šestistupňová manuální výbava, zatímco v horní části jsou k dispozici šestistupňová auto. Jelikož je to schopné, má motor několik otázek, z nichž nejvíce hned je zřejmý hluk. Není to žádný hlasitý motor v žádném úseku imaginace, ale znervózňuje to, zvláště když je tvrdě zatlačeno na předjíždění nebo urychluje silnici. Není to ani nejúčinnější motor. Manuál zvládne 57,1 mpg, což je v pořádku, ale za nejnovějšími motory od společnosti Vauxhall a Ford, které spravují až 70 mph. To má vliv na emise, které při rychlosti 128 g / km posunou rychlost BIK na 23% u řidičů firemních automobilů - dobré, ale ne skvělé. To je ještě vyšší, pokud se rozhodnete pro automatickou převodovku, která má oficiální ekonomiku 47,1mpg, emise 158g / km a rychlost motoru BIK 29%. Na plusové straně je automatické ovládání jednoduché, nabízející hladké řazení a tři jízdní režimy - ekologické, normální nebo sportovní. Pokud se vám podaří překonat postavy na papíře, může se vám hodně líbit způsob, jakým Kia Optima pohání. Závěs poskytuje působivý jízdní komfort i na hrubých britských silnicích. Není to zábava jako Mondeo, ale je uvolněná a schopná. Řízení je dostatečně lehké, aby se ve městech nepodařilo, ale je dostatečně přesné pro jízdu po venkovních cestách. Na dálnici je Optima komfortním dálkovým společníkem, kterým pomáhá standardní tempomat. Ti, kteří se rozhodli pro nejvyšší úroveň "3" výbavy, také dostanou pomoc při jízdě do jízdního pruhu, což jemně urychlí řízení, aby vozidlo zůstalo v jejím jízdním pruhu - užitečné byste se měli rozptýlit například laděním rozhlasové stanice. Lane Keep Assist je jednou z několika praktických technologií, které se na Optima objeví. Modely středního stupně "2" dostanou reverzní kameru a automatický paralelní parkovací systém, zatímco "3" výbava upozorňuje na slepé místo a výstrahu zadní křížové dopravy, která monitoruje levou a pravou stranu za vozem při odvrácení prostoru, , motocykly a chodci s vozíky. 7-3-2014: Během 1 250 kilometrů jízdy do Ženevy a zpět v roce 2014 "3 Spec 'Optima bylo mnoho ocenění oceněno. Jízda je lepší a silniční hluk je výrazně nižší na pneumatikách 225/45 R18 NEXEN NFERA SU1. Světla se sklánějí tak, abyste neoslňovali přicházející řidiče směřující k vám na levé nebo pravé straně. A kdysi velmi průměrný satnav je nyní skvělý. Nejen, že jsme našli cestu přes Francii do Švýcarska, aniž bychom se dostali na "Peage" zpoplatněnou silnici, zpět ve Velké Británii to zabralo 7 číslic poštovního kódu ve Velké Británii velmi rychle a intititivně, aniž by museli volit písmena a čísla klávesnice, jinou cestou než jeho návrh, zvedl novou trasu téměř okamžitě. Celkové hospodaření dosáhlo hodnoty 45 koní.
60%