Stejně jako Focus, Mazda 3 a Volvo S40 (nebo A3, Golf, Leon a Octavia) jsou Cee'd a i30 samozřejmě sestry pod kůží. Téměř stejná dvojčata, ve skutečnosti sdílejí nejen podlahové podlahy, ale i jejich celá řada motorů. Společnosti sami oceňují Ceed jako o něco sportovnější a i30 jako o něco rafinovanější. Na rozdíl od modelu i30 je v Cechě na Slovensku vybudována Ceed pro evropskou spotřebu. I30 bude vybudováno v sousední České republice za rok nebo tak, ale v současné době se shromažďuje v Jižní Koreji. Vzhledem k tomu, že jsem testoval řadu i30 hatchback, bylo nejvhodnější podívat se na nový Ceed SW v tomto testu. Je to slušný, praktický kombi, kombi, střelecká brzda nebo cokoli chcete nazývat tímto typem vozu. Zadní sedadla dělící 60/40 vytvářejí dlouhou (1670mm) ložnou plochu o šířce 1 035mm v nejužším a užitnou hodnotu 1 395mm v nejširším, ideální pro golfové vaky. Místo toho, aby to bylo jako dodávka, Kia přijala příjezd Peugeot 407 a zadní část vyklouzla se vzpřímeným sloupkem C a sloupkem D skrytým světly. Vypadá to dobře a funguje dobře, přičemž poklop se otevře až do střechy, což umožňuje jeho otevření v multipodlažních carparkech, kde někdy může být omezenou místností. Sedadlo řidiče je trochu ploché a nízké vpředu bez uspořádání náklonu, a přestože se volant nastavuje na výšku a dosahuje, nebude to tak daleko jako Id. Musíte také kompromitovat pohodlí a zastírání nástrojů. Jedna včasná kritika zpětného osvětlení pro jejich příliš světlé se však řešila. Nyní se to nezdaří, pokud nezapnete světla a nebudete mít jasné světlo. Kožený volant na mém autě byl trochu kluzký a postrádal takový komfortní náraz na deset až dva, který má mnoho evropských automobilů. Jen pomlčka je velmi příjemná. Existuje spousta cubbies k ukládání věcí. A samozřejmě i Ceed a i30s hat trik na USB port, vstup AUX a MP3, stejně jako 12v výkonové zásuvky v konzole i v bootě. Hladký, tichý, německý motorizovaný vznětový motor s napětím 115PS je stejně okouzlující jako kdykoli s maximálním točivým momentem od 1 900 až 2 750 ot / min, ale i spoustou nízkých otáček. Žádné stížnosti vůbec. I když jsou benzínové motory s řetězem 1,4 a 1,6 řetězů ještě hladší, nafta je nejlepší volbou pro SW, který může být někdy vyzván k těžkým nákladům. Elektrický posilovač řízení je lehký, Corollový, spíše než Focus, a má lehký nadprůměrný pocit z jeho zdůraznění díky tvrdému a kluzkému koženému volantu. Ovšem vozidlo je úhledné a dobře ovladatelné bez podráždění, pět předních převodových stupňů je v pořádku a nejvyšší převodový stupeň dosahuje rychlostí 30 milisekund za 1 000 otáček za minutu, což znamená, že ho můžete nechat v horní části mnohem víc, než ve vyšších boxech. LS má tempomat, který funguje z tlačítek na volantu a je téměř stejně jako u jiných tempomatů a zablokuje vozidlo na stabilní 70, které lze jednoduše přemístit a stejně tak snadno se usadit zpět. Jízdy jsou trochu pevné, ale správné, protože pohlcují polštářky rychlosti velmi dobře. Pneumatiky Michelin Energy 205/55 R16 jsou tiché rychlostí. Airbag spolujezdce je přepínatelný. Nepřekvapující vynechání je nedostatek pruhů po stranách. Jen se podívejte na zbytek spec. Není vůbec žádný skimping. LS nafta je dokonce vybavena standardními polokoženými sedadly. Klincovačka je kombinací záruční a cenové nabídky. Všechna Ceeds přicházejí se sedmiletou zárukou 100 000 mil na nárazník. O čtyři roky delší než evropští rivali. A plně vybavený, špičkový model, auto jsem řídil seznamy pouhých 14,995 liber. Stejně vybavené Focus by bylo o dalších 5 000 liber. Aby automobily byly ještě neodolatelné, Ceed SW je nyní v prodeji u dealerů KIA, při speciálním startu dieselových motorů za stejnou cenu jako benzínové motory. To znamená, že 90PS Cee'd 1.6CRDI GS SW je jen £ 12,995 místo £ 13,745 a 115PS Ceed 1.6CRDI LS jen £ 13,995 místo £ 14,995. Součástí startovní nabídky je LS také s volnými zadními parkovacími senzory.
80%