Toto je místo, kde jsou zvýrazněny nedostatky Cherokee. Cílem je poměrně těžkopádné na silnici, zvláště na zkroucených silnicích nebo ulicích města, které nepomohlo příliš lehké řízení, které není příliš citlivé. Výsledkem je, že těsné koutky často vyžadují více otáček volantu, než byste očekávali. Také skákací jízda nepomůže, ani brzdy, které by mohly způsobit větší skus. V ohybech je dostatečné množství tělového válce spolu se znatelným posunem a potápěním při tvrdé akceleraci nebo brzdění. To znamená, že Grand Cherokee je zřídkakdy lehce řídit, zvláště v dopravě. Na straně plus je to dobrý dálniční křižník, díky nízké hladině hluku a výkonným motorům, které zřídka potřebují tvrdě pracovat. Nejpopulárnější je motor 3.0 CRD diesel - motor, který také používá Mercedes-Benz. Poskytuje 215 koní a impozantní točivý moment 510 Nm - což je ideální pro tažení. Je vybaven plynulou pětistupňovou automatickou převodovkou, která, i když není nejmodernější přenos, stále využívá bezproblémovou povahu motoru. Dieselová jednotka V6 je tichá a hladká, s vibracími viditelnými pouze tehdy, když to skutečně změníte, což je zřídka nutné. Ekonomika není příliš špatná na úrovni 27,7 m, a pokud strávíte spoustu času na dálnici, je to realisticky dosažitelné. Je to taky rychlé a zrychlí z 0-62 km / h za 9,0 sekundy. Tento CRD je nyní jediným motorem, který je k dispozici kromě verze verze SRT-8, která využívá monstrum 6.1 litru V8. Do roku 2006 byly k dispozici dvě verze V8 - 4.7-litrový motor s výkonem 228 koní a 5.7-litrový HEMI, který se chlubil 322 koní as rychlostí 0-62 mil za hodinu za pouhých 5,7 sekundy. Nicméně, jejich žízní a vysoké provozní náklady znamenaly, že nebyly populární. Tam, kde je Grand Cherokee vyniká, je off-road. Je to neuvěřitelně schopný a snadno řeší zdánlivě neproniknutelný terén. Je to inteligentní systém Quadra-Trac II, který přenáší energii na nápravu s nejvyšší trakcí. Má také poměr nízkého rozsahu. Nejlepší modely přicházejí s ještě pokročilejším systémem Quadra-Drive II, který obsahuje elektronický diferenciál s omezeným skluzem. Pokud detekuje skluzu pneumatik, může okamžitě odeslat až 100% výkonu motoru na individuální kolo s nejvyšší trakcí.
60%