Jak byste očekávali od vysoce výkonné verze modelu Jaguar XK, XKR není příliš napjatý. Původně byl poháněn motorem V8 o objemu 4,2 litru - ten stejný, který je používán ve standardním provedení XK - ale v důsledku kompresoru dodává dalších 120 koní, což dá celkem robustní 420 koní. Přidejte k tomuto točivému momentu 560 Nm a není těžké pochopit, proč se XKR podařilo z rychlosti 0-60 km / h za pouhých 4,9 sekundy. Ale jako kdyby to nebylo dost dobré, byl tento motor nahrazen v březnu 2009, kdy byly spuštěny modely nové generace XK a XKR. Kapacita přeplňovaného motoru V8 vzrostla na 5,0 litrů a výkon se zvýšil na skutečně obrovský 510 kb a točivý moment 625 Nm. Zatímco předchozí 4,2-litr byl sotva pomalý, tato novější verze se cítí mírně rychleji a reaguje rychleji na vstupy škrtící klapky, čímž je mnohem zábavnější při jízdě po náročných silnicích. Zrychlení od 0-62 km / h trvá pouhých 4,6 sekundy pro modely Coupe i Cabrio, ale je to zrychlení z 50-70 mil / hod (což je mnohem lepší měřítko skutečného světového výkonu), což je úžasné a trvá jen 1,9 sekundy. Je neuvěřitelně bez námahy a zvyšuje rychlost neuvěřitelně snadno, takže se budete často cítit rychleji, než si myslíte, že jste. V8 také zní skvěle, díky čtyřvadrovým koncovkám výfuku, které poskytují velký hluboký výkřik pod tvrdým zrychlením a houštím po klepnutí. Díky vylepšeným výkonovým brzdám se XKR také zastavuje a zrychluje, i když v dopravě může být často obtížné zastavit hladce, protože brzdový pedál není zvlášť progresivní. Ale kromě toho je to velmi snadné auto, které denně žije a je stejně šťastné v pomalé jízdě, protože běhá po uličkách. Standardní převodovka je vynikající šestistupňová elektronická automatická převodovka s volanty na volantu. V normálním režimu to funguje velmi dobře, poskytuje bezproblémové a rychlé posuny, zatímco ve sportu je trochu agresivnější a dává XKR více kousnutí, když máte chuť na zábavu. Pokud jde o ovládání pohonu zadních kol, XKR je vše, co byste očekávali s úžasnou přilnavostí, skvělou rovnováhou a originální agilitou v rozích. Může se cítit jako velké auto za volantem (hlavně kvůli té dlouhé kapotě), ale není to těžkopádné na cestách s pochoutkou na manipulaci, která je v rozporu s jeho velikostí. Válcování těla je minimální, takže jen málo kritika je, že řízení může dělat více pocit, protože je to trochu bez života. Ale při vyšších rychlostech (typu Autobahn) je XKR úžasně stabilní a komponovaný. Dokonce jezdí dobře, protože je to vysoce výkonný motor s 20-palcovými koly standardně vybavenými. 2011 modelů (v prodeji od konce roku 2010) získá nový systém aktivního diferenciálního řízení (ADC), který je navržen tak, aby poskytoval lepší trakci a dynamickou stabilitu. Jedná se o elektronicky řízený diferenciál, který se nepřetržitě přizpůsobuje požadavkům řidiče a množství rukojeti, které je k dispozici na každém kole. Poháněný vnitřním elektromotorem a mechanismem "s kulovou a rampou", diferenciál obsahuje vícenásobnou spojku, která přenáší točivý moment "vektory" na kolo, a tím maximalizuje trakci vozu. Sestava spojky s více destičkami je navržena tak, aby zabraňovala nadměrnému diferenciálnímu skluzu, ale zásadně se liší od konvenčního systému řízení trakce, který využívá brzdy k potlačení diferenciálního skluzu po jeho vzniku.
80%