Jedna věc, která chybí v nejnovějších vozidlech, jsou na jejich zádech odznaky o objemu 4,2 litru. Je to proto, že nyní používají V8 s přímým vstřikováním o objemu 5,0 litrů, které Jaguar tvrdí, že jsou zcela nové. Opět jsou nabízeny v normálně nasávaných a přeplňovaných formách a Jaguar říká, že tyto rušivé agregáty jsou čistší, rychlejší a účinnější než dříve. To XK nepředstavuje ekvivalent ekologického ekologického pozemku, ale ve formě bez přeplnění vyzařuje 264 g CO2 na km a vrací kombinovanou hodnotu 25 megabajtů. Nenechte se překvapit, pokud se v nedávné době objeví ještě vůně a lacinější nafta XK. Zlepšení výkonu je fiktivní, ale XK se rychle začalo. V klasickém kupé se nyní objevuje 60 v 5,2 sekundách (4,6 pro XKR). Všechny verze byly omezeny na 155 mph. Nejnovější benzínové motory dělají zajímavý výběr zvuků, které vyvrcholí jakousi drahou horkou řečí a udělají to auto s neslušným spěchem. Velkou zprávou je zlepšení kroutícího momentu nebo tahání síly. V případě přeplňovaného XKR je to o 12%, zatímco normálně nasávané verze vidí neuvěřitelné zvýšení o 23%. To jim přináší úžasný středový dojem, aniž by se uchýlil k rozsáhlému rozsahu otáček, což umožňuje velmi rychlý, ale uvolněný pokrok vpřed. Pro ty, kteří mají pocit statečnosti / zručnosti, aby se XK stál na svých vačkách, ukazatel rychlosti otáčení bude rychle směřovat k červené čáře, zatímco vnější svět začne vypadat jako velmi zrychlená verze Google Street Map. Šestistupňová převodovka se dvěma pedály dosahuje co nejmenších povětrnostních vlivů a je většinou hladká a rychlá, když je plně ovládána a v případě potřeby rychle klesá. Příležitostně dochází k malému množství třesu, zejména při nízkých rychlostech. Řidič může převzít přes téměř povinné pádlo volantu a nebude se s tím stěžovat na rychlost systému. Navzdory tomu, že je obklopen obrovskými, nízkoprofilovými pneumatikami a zavěšený, aby se dostal rychle za kulatými zákoutími, vůz jezdí dobře. Není to měkké, ale cestující XK se nikdy nesestavují nahoru a dolů, a to ani na hustých anglických zadních silnicích. Tam je také zřetelný nedostatek pneumatik řev. Řízení je lehké, ale není odpojeno od vnějšího světa, a rohy vozu s přesností. Váš korespondent udržel trakční kontrolu během jízdy s deštěm a zjistil, že když celá ta síla nakonec začala unlepovat zadní kola, vstoupila rychle, aby vše ukázala správným směrem. To, že XK je dobré vozidlo, které bylo lepší díky vylepšením, které Jaguar navštívil, je stěží překvapením. Je to hezký, sofistikovaný a dostatečně známý, aby neodcizil lidi, kteří si v minulosti koupili velké sportovní vozy Jaguar, ale zjevně zamýšlel přilákat ty, kteří se možná rozhodli nakupovat jinde pro sportovní GT (např. Merc, BMW nebo možná dokonce Porsche). XK je toho dost dobré, ale ve světě, kde všichni výrobci luxusních automobilů utrpěli obrovské obraty prodeje, se Jaguar pravděpodobně pokusí nalézt na svých kožených sedadlech výzvu.
80%