K dispozici byl jeden vznětový motor při uvedení do provozu - dvoulitrový turbo V6 s objemem 2,7 litru s poměrně skromným výkonem 207 k. Ale to, co pomáhá dělat tento motor takovou dobrou volbou, je točivý točivý moment, který nabízí, což je ideální pro bezproblémové jízdy na dálkové dálnici. Je to také velmi rafinované a díky vynikající šestistupňové automatické převodovce (která je dodávána standardně na všech modelech XF) přispívá k rychlému, přesto neuvěřitelně hladkému posunu. Dodává se také s pádlami namontovanými na volantu pro výměnu sami. Ve skutečnosti je nafta tak dobrá, že dělá vstupní úroveň 3,0-litrového benzinu V6 poněkud zbytečný. Má více koní s výkonem 238 koní, ale je poměrně pomalejší od 0 do 62 km / hod. A využívá více paliva v průměru 26,8 mbar v porovnání s diesely s 36,7 mph. Samozřejmě, pokud je to výkon, který jste po (a nevadí vám to za pohonné hmoty), pak je motor 4,2 litru V8. Standardní model V8 s výkonem 300 koní, který má objem 4,2 litru, má rychlost 6 km / h. Je neuvěřitelně svalnatý, s nádherně hlubokým vývrtem z motoru a příjemným škrabákem z výfuku při akceleraci. Ale skutečná hvězda je přeplňovaná verze, která vidí výkon posilovaný na neuvěřitelných 420 koní a obrovský 560 Nm točivého momentu. Je to velmi odlišné zvíře a cítí osvětlení rychle s rychlostí 0-62 mil za pouhých 5,4 sekundy, s bouřlivým tempem k dispozici s jen mírným prodloužením akcelerátoru. Nicméně při nízkých rychlostech je únosné a stejně snadné jako diesel. Na cestě je XF nádherně snadné a uvolňující se řídit, v souladu s tradicí Jaguar pro pohodlí. Kvalita jízdy je vynikající a při rychlosti 70 km / h je úžasně tichá uvnitř. Dlouhý rozvor a široká dráha znamenají, že je velmi stabilní, což je skvělá zpráva v rozích. Nejedná se o suchý a měkký salon, je napjatý a vyrovnaný s velkým klidem, což vám dává dostatek důvěry, aby jste ho zatlačili do rohů. V březnu 2009 byla revidována řada motorů a velkou novinkou bylo uvedení nového 3,0litrového naftového motoru, který by měl nahradit 2,7litrový motor. Také v modelu Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport se tento vynikající V6 diesel může pochlubit více výkonem o výkonu 240 koní a přídavným kroutícím momentem a nárůst je okamžitě viditelný na silnici, zvláště při silném zrychlení tam, kde je k dispozici větší výkon při vysokých otáčkách. Ale skutečným klenotem je XF Diesel S, který využívá tento vznětový motor o objemu 3,0 litru, ale je vybaven sekvenčními turbodmychadly, které zvyšují výkon až na 275 koní, což mu dává dobu jen 6,4 sekundy. Jedná se o jeden z nejlepších vznětových vozů v okolí a nabízí bezproblémové zrychlení s opravdu punched in-gear výkonem pro předjíždění. Je to také neuvěřitelně tlumené v souladu s rafinovaným obrazem Jaguar. Navzdory všem těmto vylepšením je však efektivnější a může dosahovat průměrně 42.0mpg s emisemi CO2 179g / km - působivý pro takové velké vozidlo. Současně byl 4.2-litrový V8 nahrazen novým V8 o objemu 5,0 litru. Normálně aspirovaná verze má 385 koní a obrovské rezervy točivého momentu, což z něj dělá skvělé auto v horní části. 0-62 mil / h se objeví za pouhých 5,7 sekundy a je potěšením řídit s úchvatným zrychlením. Přeplňovaná verze tohoto motoru je nyní vyhrazena pro vysoce výkonný model XFR. V roce 2010 společnost Jaguar představila nový systém Adaptive Dynamics pro model XF Diesel S a můžete si zde přečíst první jízdu.
80%