Hyundai i30 působí kvalitním dojmem, což se z velké části odráží i na tom, jak jezdí. Tento model je velice tichý a dobře zpracovaný. Jeho ovládací prvky jsou vyvážené a lehké a stejně tak působí i samotné řízení. Výsledkem je vůz, který funguje jak ve městě, tak na dálnici a venkovských cestách. Nabídka motorů zahrnuje litrový 88 kW a 1.4-litrový 103 kW benzín a 1.6-litrový diesel s 81 kW. Pro většinu řidičů bychom však doporučili spíše benzínové motory, protože jsou velice responzivní a jejich udávaná spotřeba činí lehce přes 5.6 litru na 100 km. Diesel je při nízkých rychlostech poněkud mdlý a pasivní, takže vyžaduje značné množství práce s převodovkou, aby za to jízda opravdu stála. Na druhou stranu se mu ale při jízdě na dálnici docela daří, hlavně když zvolíte sedmistupňovou převodkovku se dvěma spojkami, kterou je možné získat také při volbě 1.4-litrového benzínového motoru. Jízda po dálnici je ještě jednodušší díky tomu, že v základním vybavení dostanete i tempomat a omezovač rychlosti, stejně jako systém pro udržování v jízdním pruhu. Můžete si také připlatit za adaptivní tempomat, který zajišťuje, že pojedete stejnou rychlostí jako auto před vámi, což je velice praktické zejména na rušnějších silnicích. Odpružení je dostatečně pružné na to, aby se adaptovalo téměř na všechny druhy povrchů a také skvěle vyrovnává náklon vozu v zatáčkách. Ovládání je tedy velice sofistikované a má skvělou trakci. Řízení tohoto modelu je mnohem zábavnější než v případě předešlých i30 a rozhodně se v tomto ohledu rovná konkurenci - např. Opelu Astra. Mimo tempomat a systém udržování v jízdním pruhu přidává Hyundai do všech modelů i30 také automatické zapínání předních světlometů a systém autonomního nouzového brzdění - vůz automaticky zabrzdí, když rozpozná hrozící kolizi, aby minimalizoval její dopad. V některých případech se jí dokáže vyhnout úplně. Modelu i30 možná chybí originalita, kterou mají někteří jeho konkurenti, ale je jednoduché a uvolňující ho řídit. A jelikož pracuje potichu a dokáže skvěle posloužit jako rodinný hatchback, splňuje opravdu vše, co by mohl řidič očekávat.
80%