Tak jak to řídit? Odpověď je "velmi Honda Civic". Každý, kdo se seznámí se současným japonským modelem nebo jeho předchůdci, se bude cítit jako doma a nebude mít žádné ošklivé překvapení. Motor VTEC o objemu 1,6 litru je závratný; 1.4 méně, ale s výhodou, že je prakticky neslyšitelný při volnoběžných otáčkách. Gearchange pracuje rychle; lepší než podlahové nápravy na některých současných modelech německých vozů a snadno na stejné úrovni s kvalitní změnou Citroen Xsara Picasso. Variabilní posilovač řízení je méně úspěšný, takže řidiči jakéhokoli vozu pojíždí kolem kola. Kvalita jízdy je dobrá; mnohem lepší než předchozí občanská sdružení. Ale i když je to bezpečné, manipulace není vzdáleně sportovní, jako je Focus nebo Astra. Dala bych ho do stejné ligy jako VW Golf Mk IV. Na dálnici se 1.4i nepohnula a skutečně cítila, jak hladší z obou s menší harmonickou rezonancí se přes krovu přes plochou podlahu podává. Vřeteno a pneumatika byla zřejmá, ale nebyla zřejmá. A nízká rychlost 20 km / h při 1000 otáčkách za minutu zanechala spoustu úderů, aby se dostala z nebezpečí při jízdě v zákonné hranici. Spec pro spec, ceny jsou přiměřené, protože dokonce i £ 11,995 1.4iS je standardně dodáván s ABS a klimatizací. 12,195 GBP 1.6iS je pravděpodobně výhodnou nabídkou. Mechanická záruka je vynikající tři roky nebo 90 000 mil, podle toho, co nastane dříve. A Honda nedopustila chybu, že prodloužila servisní intervaly na 20 000 mil, ačkoliv jako majitel bych se změnil na každých 6000 mil, než na stanovených dvanáct. Jediným aspektem, který jsem cítil, že trochu chybí, je, že na rozdíl od téměř všech ostatních vozů v kategorii, včetně modelu Citroen Xsara, tělo není pozinkováno elektrolytem a záruka na nehrdzavející tělo je omezena na šest let spíše než na osm -12 let soutěže. Není to ale velká obava. Jen nepatrné hubnutí. Honda se domnívá, že auto se bude prodávat ve dvojnásobném počtu předchozích Swindonových, japonských a amerických občanských kombinací. Nevidím žádný důvod pochybovat o tom. Ani pochybovat o tvrzení společnosti, že za dva roky bude největším výrobcem automobilů v Británii. Pokud jde o Swindonovu tříčlennou a pětidveřovou občanskou veřejnost, je to tam, tohle je hotovo, dostal jsem tričko. Testy najdete všichni jinde na těchto stránkách: 1.4 a 1.6 pět-dveře; 1.4, 1.6 a rif snorting 2.0 Třívráty typu R jsou všechny kryté. Ale nový (v roce 2003) Civic CTDi je pro Hondu něco odchodu. Je to první pokus o instalaci vznětového motoru. Zpravidla se jedná o stejnou jednotku Isuzu, jaká byla dříve použita v modelu Cavalier, Astra a brzy Vectras, a nahrazuje tak 1,686 cm3. Má dva vačkové hřídele, šestnáct ventilů, přímé vstřikování Common Rail a turbodmychadlo s proměnlivou tryskou. Tato malá dávka vyvrcholí rychlostí 99 koní a rychlostí 4,400 ot / min a kroutící momentem 1,800 ot / min. Není to špičková věc. Ale ani ne pletení. Při prvním známém se ukázalo, že je to poměrně hrubá a hrubá malá nafta; ne hladké a rafinované jako benzinové motory Civic. Je to hlučné a nic moc se nestane pod 1500 otáček za minutu, po kterém nastane náhlý nárůst katapultu, jak se turbo probudí a točivý moment se hromadí. Je zřejmé, že se brzy naučíte řídit tento stav věcí, ale musíte se soustředit, protože pokud ho zavedete, aniž byste vytočili dostatečné otáčky, předtím se nic nestane za hroznou sekundu nebo dvě. V tomto ohledu velmi připomíná starou Isuzu 1,7 litrovou turbodiesel u Vauxhall Cavalier, kterou jsem kdysi kouřil. Na dálnici je také hlučné. Za každých 1000 otáček za minutu dostanete pouze 25,7 km / h, takže cestovní rychlosti nejsou tiché, plynulé a trpí špičkou točivého momentu - pokud, samozřejmě, nejezdíte rychlostí kolem 50 km / h. Ale zvyknete si na to, abyste zapnuli rádio a vymačkali nějakou raketu. A a B silniční obsluha je tak-tak. Elektrický posilovač řízení je příliš rychlý a není příliš informativní, ale přední konec se uchopí, pokud chcete. To prostě není žádná zábava jako Toyota Corolla se ukázalo být. Je však neopatrně snadné zastavit parkování, protože i přes to, že nevidíte přesně to, kde vůz začíná a končí, vaše instinkty se vždycky vždycky daří správně. A všechno mnoho ctností pětidveřového těla Občan zůstává. Je to velmi prostorné a vzdušné uvnitř s mnoha místy, aby věci. Má limuzínu jako zadní nohy. Kabina je procházena ze strany na stranu nebo vpředu vzadu bez konzole Ford v cestě, jakou má Focus. Existuje pět správných pásových a diagonálních bezpečnostních pásů, které drží každého na svém místě. A pokud se někdy cítíte unavený, můžete snadno a rychle položit přední sedadla zcela tak, aby se uvnitř vozu otočily dvě lůžka. Honda tvrdí, že v kombinovaném cyklu je 56,5 mpg, což by vedlo v případě, že by to bylo pravdivé. Mám 44,4 km nad 242 km jízdy se stejnou rychlostí jako obvykle. Vzhledem k tomu, že "Auto Express" zvládl pouze 42,7 mpg, oproti 45,8 mpg z rychlejšího Focusu TDCi, nemyslím si, že řada rychlejších řidičů bude řídit publikovanou postavu Civic.
60%