Civic Type R používá 2,0-litrový motor VTEC, ale poprvé má turbodmychadlo. Výsledkem je mírně nižší červená linka než starý typ R při 7000 otáčkách za minutu - ale výhodou je široká škála točivého momentu s 400Nm dostupným od 2500 otáček za minutu. To způsobuje tempo na silnici, které hájí některé sportovní automobily - typ R je velmi rychlý stroj. Dodávka energie je otravná, s nárůstem zrychlení doprovázeným chirpingovým turbem a záměrným výfukem. Změna převodových stupňů je úhledná a uspokojivá, a navíc je zde dodatečný prvek divadla, který se díky tvrdým tlakům díky světelným indikátorům LED diod F1 ve světelném obraze zobrazuje. Typ R má tlačítko + R, které činí nástroje červeně červené, zesílí odezvu škrticí klapky a zpevní závěs. Pokud nemáte tendenci řídit na mramoru, je lepší nechat vypnuto, protože zavěšení je již v normálním režimu již dostatečně pevné, čímž se vyskytují silné nedokonalosti do kabiny s viditelným tlumením. Naštěstí je v pozastavení dosaženo jen dostatečného souladu, aby se komfortní úrovně udržovaly na silnicích Spojeného království přijatelné. Prostřednictvím rohů se typ R cítí kompaktní a schopný i při velmi vysokých rychlostech, díky částečnému diferenciálu s omezeným skluzem a systému, který maximalizuje množství gumy v kontaktu s vozovkou přes těsné otáčky. Řízení je přesné a okamžité, poskytující dostatečnou zpětnou vazbu a přesnost, aby inspirovalo skutečnou důvěru. Faktor u velkého točivého momentu, obrovských brzd a citlivé škrticí klapky a typ R se cítí jako vážný, zaměřený stroj. Nevýhodou jeho nekompromisní povahy je to, že by bylo těžké žít s každým dnem. Kolem města je spojka těžká, takže dopravní zácpy jsou těžké práce, zatímco na dálnici se hlasitý výfukový signál právě stává drtivým, nosným podrážděním. Důležitým problémem jsou i podpůrné sedačky s lopatou, protože nejsou příliš vhodné pro vychystávání starších rodičů - boční podpěry jsou tuhé a těžko se vylézají. Provozní náklady jsou průměrné pro horký poklop. Oficiální ekonomika je 38,7 mpg a Honda má v reálném MPG poměrně dobře, takže očekávejte něco blízko v řízení v reálném světě. Emisí je 170g / km, přičemž typ R se nachází v pásmu H pro VED. To může být vysoké pro rodinný hatchback, ale vůbec to není špatné pro auto s touto úrovní výkonu.
80%