Ve skutečnosti to trvá asi pět dní jízdy, než se dostanete do souladu s Civic IMA. Nejdřív si myslíte, že musíte pomalu řídit, aby to fungovalo. Pak postupně sledováním ukazatele mpg zjistíte, že to není zcela nezbytné. Vzhledem k tomu, že je to v rychlosti asi 27 mph za 1000 ot / min v 5., to je poměrně dlouhá noha. A kdykoliv 76PS z motoru V3399 s výkonem 1 339cc nestačí, prodloužený pedál akcelerátoru se dotýká dalšího 14kW elektrického motoru, který vás přesně nezakopává v zádech jako výbuch oxidu dusného, ale může vám pomoci překonat nákladní automobil a mimo cestu BMW za vámi. Co Honda udělala, je umístit regenerační elektromotor mezi motorem od Jazzu a převodovky. Říkají tomu integrovaný motorový asistent (odtud odznak IMA). Funguje to stejně jako Dynastart na bublině Isetta. Vložte do něj náboj a otočí motor (můžete řídit Isettu na Dynastartu). Poté, jakmile motor běží a otáčí elektromotorem, se stává generátorem a v případě Hondy ukládá energii v masivní baterii. Je to trochu chytřejší než tohle. Pokud se zvednete, když zpomalujete nebo sjíždíte z kopce nebo když brzdíte, systém VTEC zavře ventily ve čtyřech spalovacích komorách motoru, takže je díky integrovanému pomocnému mechanismu menší odpor a větší regenerace výkonu. Není to věda o raketách. Ale to funguje. Je hladký, tichý, uklidňující se při jízdě a snadno se stává 45 mpg. To je to, co mi indikátor palubní desky řekl a okraj až k okraji potvrdil 45,3, což je ještě lepší. Mnohem více, když se domníváte, že Civic IMA je správná 5-místná sedačková souprava s dostatkem hlavy a nohy, a to i ve středu vzadu. A aby to bylo trochu zvláštní, Honda pokrývala sedadla s černou kůží. Manipulace není nic, o čem by se dalo psát domů, ačkoli hmotnost akumulátorů pomáhá udržet jej hladší než normální Civic. Převodovka je vynikající. Komfort je dobrý a hluk v kabině je nízký. Je to fakt drahé. Ale Honda mi říká, že jen málo, kteří se dostali na trh s second hand, si udrželi svou hodnotu pozoruhodně dobře, když se zeptal a dostal 12 000 - 15 000 liber. To mělo také výhodu, že je vyloučen náklad na dopravní zácpy v Londýně, s velmi nízkou hodnotou VED a pouze 12% BIK pro řidiče firemních vozidel. A zdá se, že se hybridy množí. Když jsem v sobotu vystoupil z dražby Classic v Blackbushe, co mělo být zaparkováno vedle mě, ale Mk 1 Toyota Prius?
60%