V interiéru Focusu se vše změní s novým interiérem, který je sdílen s modely C-MAX a Grand C-MAX. To znamená velmi kvalitní cítit až do cíle, i když se divíte, proč se výrobci automobilů rozhodnou položit měkké dotykové materiály na palubní desku a pak dokončit vrcholy dveří - oblast, kterou se dotýkáte stále - mnohem tvrdší a méně hmatový plast. V designu je spousta šňůrek a křivek a hezký volant s tlustým lemem, který dodává modelům vstupní úrovně i sportovní pocit. Je to takový druh interiéru, který byste očekávali u většího vozu, jako například Mondeo a všechny vozy mají funkce jako digitální rádio DAB, Bluetooth a USB připojení - něco, na čemž se na této úrovni nedá srovnat žádný jiný hatchback. Digitální displej na palubní desce přispívá k drahému pocitu - žádné staré displeje pro Focus - plus je zde multifunkční výložníkový počítač, nazvaný velmi divadelně "Ford Human Machine Interface" od společnosti Ford s displejem mezi číselníky a znovu přidáním na prémiový vzhled. K stereofonním kontrolám došlo k několika kritikám, neboť jsou stejné jako u Fiesta, ale nemůžeme popřít, že vylepšují funkci Focus (stereo Sony je k dispozici jako volitelný doplněk, který vypadá velmi čistě). Nicméně, se všemi vybavenými doplňky, může se cítit trochu ohromující s tlačítky a přepínače všude. Například volant má tlačítka pro ovládání nabídky palubního počítače a přepíná na spodní straně pro stereo. Je to prostorné, zvláště pro řidiče a spolujezdce. Sedadla nabízejí spoustu přizpůsobení a cítí se značně širší než starý Focus (i když čísla ukazují, že je skutečně užší - jak to funguje?), Zatímco sedadla jsou pohodlná s dobrou podporou. Předpokládáme, že prostor v zadní části je nejlépe označován jako "přiměřený" a připomíná stejný postoj jako předchozí model. Není to tak prostorné jako Honda Civic (což je jedna z nejlepších v této třídě), ale je v rovnováze s golfem počítáme. Překvapením je bootspace. Při objemu 316 litrů s miniaturním rezervním kolem (a pouze 277 litrů s volným objemem) je o 50 litrů menší než předchozí Focus a méně než pětidveřová verze vozů Volkswagen Golf a Vauxhall Astra, které mají oba objem 350 litrů. Na straně plus je to velmi čtvercová botka s širokým otvorem a pouze malým bootovým okrajem. Zadní sedadla se skládají velmi snadno. Myslíme si, že balíček Driver Assistance Pack má velkou hodnotu za 750 liber a přichází s opravdu užitečnými systémy, které usnadňují řízení. Existuje ve skutečnosti šest různých bitů, což způsobuje, že se zdá být ještě lepší, když se podíváte, kolik prémií výrobci účtují za podobné systémy. Nejprve je zde systém varování před odjezdu z jízdního pruhu, který vibruje volantem, pokud unášíte přes bílé čáry na motorkách, aniž byste museli uvést, a obsahuje pomocné zařízení pro udržování jízdních pruhů, které skutečně jemně řídí vozidlo zpět. Systém upozornění řidiče může rozpoznat, zda se řidič obtěžuje nebo zaspí a vyvolá viditelné a slyšitelné varování, aby se ujistil, že jsou vzhůru, zatímco Auto High Beam automaticky přepne světlomety mezi světlomety a ponořil se, jestliže auto přichází druhé cesta. Existuje dokonce systém pro rozpoznání dopravních značek, který používá digitální fotoaparát k identifikaci značek na obou stranách silnice, zobrazování informací (jako jsou omezení rychlosti, bez předjíždění atd.) V přístrojovém klastru. Nejpůsobivějším rysem je však Active City Stop. Používá laser, který směřuje dopředu (vedle zpětného zrcátka), aby detekoval vozy dopředu. Neustále sleduje vzdálenost před vozidlem vpředu, a pokud - například - vozidlo, které brzdíte brzdě náhle a nereagujete včas, automaticky zabrzdí brzdy. Pracuje při rychlosti až 20 km / h, a i když se nemůže vyhnout kolizi, minimalizuje dopad. Standardní výbava od startu (březen 2011): Edge je model na základní úrovni, přesto však přichází docela dobře vybavený ruční klimatizací, elektrickými zrcátky, dálkovým centrálním zamykáním, ESP s řízením točivého momentu, předními, bočními a záclonovými airbagy, ocelové kolo, DAB rádio s CD přehrávačem, Bluetooth, hlasové ovládání, USB, alarm Thatcham kategorie 1, integrovaný zadní spoiler a bederní opěrka sedadla řidiče. Zetec je nejoblíbenější výbava a má 16palcová kola z lehkých slitin, vyhřívané čelní sklo Quickclear, přední mlhové světlomety, volant s koženým ořezáváním, centrální konzola s opěrkou, odkládací přihrádky, 12v zásuvky a ruční brzdu ve tvaru Z, sedadel a vyhřívaných zpětných zrcátek. Titanové modely jsou dodávány s tlačítkem start / stop motoru "Power", stereofonním systémem Sony, tempomatem, stěračovými senzory, automatickými světlomety, koženou řadicí pákou, dvouzónovou klimatizací, pomoc při startu na kopci, zadní světla s technologií LED a lesklá černá mřížka. Titanium X je nejvyšší třída a přidává Active Park Assist (s předními a zadními parkovacími senzory), 17-palcovými hliníkovými koly, částečnou kůží, LED světla, vyhřívaná přední sedadla, xenonová světla, elektricky sklopná zrcátka, okolní osvětlení s vícebarevnými diodami LED.
80%