Mezi auta, která jsme vyzkoušeli, patřil třídveřový dvoulitrový Ford Focus Zetec 107 kW s benzínovým motorem a dvoulitrový 100 kW Ford Focus Kombi s dieselovým motorem. Motor Zetec se nabízí i ve sportovní variantě, která zahrnuje pneumatiky 205/50 se 17” ALU disky a sportovním odpružením. Očekávali jsme, že pojede trošku ztěžka, ale opak byl pravdou. Namísto toho jsme si na tomto autě všimli pozoruhodné schopnosti izolovat řidiče a spolujezdce od hrbolků na silnici - skoro to vyvolává dojem, jakoby byly někde jinde. To navíc skvěle doplňuje úžasné ovládání a stabilita vozu. Zvládá vše, a to v jakékoli rychlosti, pokud tedy neuděláte něco naprosto bezmyšlenkovitého, jakože například šlápnete na brzdu uprostřed zatáčky. Za volantem se budete cítit jako páni silnice, i když se to samozřejmě nedá srovnávat se sportovními vozy, jako je třeba Porsche. Další den jsme vyzkoušeli dvoulitrové kombi TDCi s výkonem 100 kW ve verzi Titanium, která zahrnuje kobercové pokrytí celé nakládací plochy, satelitní navigaci a pneumatiky 205/55 x 16. Verzi Kombi jsme chtěli vyzkoušet kvůli tomu, že ohledně starého modelu zazněla kritika na přílišný hluk uvnitř kabiny. A popravdě, při rychlosti 110 km/h a 2 000 otáčkách za minutu šlo slyšet, že se jedná o diesel. Žádný problém s hlukem kol, je ale třeba dodat, že tlusté koberce uvnitř by nepropustily snad ani ten největší hluk. Navzdory tomu, že profily pneumatik byly o něco hrubší než v případě Zetec Sport, jízda tak dobrá nebyla. Odpružení bylo možná příliš tvrdé. Možná jsme jen jeli po horších silnicích. Ale v případě tohoto vozidla byly otřesy sotva utlumené, natožpak absorbované. V rámci standardů této třídy není Focus ve verzi Kombi vůbec špatný, jen není tak dobrý jako Zetec Sport. Ovládání bylo každým coulem v pořádku - vozidlo zvládá zatáčky naprosto bezchybně. Ford si také poradil s dodávkou výkonu. Namísto problematického zrychlování při otáčkách pod 1 800 rpm dokáže vozidlo v pohodě vyjet poměrně strmé kopce od pouhých 1 200 rpm. Focus je excelentní auto, ačkoliv nějaké nedostatky se na něm taky samozřejmě najdou. Naše šestirychlostní verze 2.0i Sport měla poškozenou řadící páku, kvůli čemuž bylo těžké najít třetí řadící stupeň (což pravděpodobně dokáže vyřešit každý domácí kutil). Nic se však nedokáže přiblížit kombinaci pohodlné jízdy a ovládání, kterou disponuje Ford Focus. Možná jedině Volvo C30, jehož podvozek je inspirovaný právě Focusem.
80%