Ford Focus vyšel ve verzích s 1.4 a 1.6 litrovým motorem s rozvodovým řemenem, 2.0 litrovým motorem s rozvodovým řetězem, 1.6 litrovým 84 kW benzínovým motorem s rozvodovým řemenem a variabilním časováním ventilů a dvěma PSA dieselovými motory s objemem 1.6 a 2.0 litru a rozvodovými řemeny. Dvě hodiny jízdy bez jakéhokoli náznaku nepohodlí potvrdily, že sedadla Fordu jsou perfektně promyšlená. Navzdory pouhým 84 kW a maximálnímu točivému momentu 154 Nm je 1.6 Ti-VCT úžasný motor, který dokonale odpovídá ideálnímu poměru mezi jednotlivými rychlostními stupni a skvěle si rozumí bezchybnou řadící pákou. Jízda je velice pohodlná, a to hlavně díky tlumení, které je zpracované opravdu do posledního detailu. Rovnováha mezi přední nápravou a přetáčením je na rodinné auto téměř perfektní. Vždycky dělá to, co si přejete, a navíc perfektně absorbuje hrboly, které by pro většinu ostatních aut znamenaly problém. Při řízení vyvolává pocit velké propracovanosti a i ti nejnáročnější řidiči uznají, že jízda i ovládání jsou na špičkové úrovni. Žádné jiné rodinné auto by tolik neuspokojilo nadšeného řidiče bez toho, aby způsobilo rozrušení dětí na zadních sedadel. Ještě bychom rádi zmínili jednu zajímavost ohledně řízení. Všechny verze, kromě těch s dvoulitrovým benzínovým a dvoulitrovým naftovým motorem, mají velice dobrý hydraulický posilovač řízení stejně jako u Mazdy 3, kde byl o něco propracovanější. Takže aby Ford přemohl kritiku tohoto systému, ale stále splňoval požadavky zákazníků, udělal ho programovatelný, a to hned se třemi různými úrovněmi posilování, které lze přepnout pomocí tlačítka na informačním panelu. My do našeho testu zahrnuli pouze verzi I.6 Ti-VCT, která je svým zrychlením z 0 na 100 km/h a maximální rychlostí srovnatelná s dieselovou verzí 1.6 PSA. Vyšší točivý moment dieselu samozřejmě znamená odlišné vlastnosti, ale pokud má v sobě něco z 206 GTI HDI 110, tak by mohlo být řízení stejně zábavné jako v případě Ti-VCT. Zkrátka je třeba zhodnotit spotřebu paliva a pak už je na vás, jestli zvolíte diesel či nikoli. Možná se vám nebude zamlouvat jeho vzhled, ale pokud dokážete ocenit ostatní aspekty tohoto vozu, jako například jeho harmonický chod, který vám v této třídě poskytne tu nejlepší jízdu, a zároveň nechcete za servis utratit astronomické částky, pak pro vás bude Focus tou nejlepší volbou. Ford Focus 1.6 TDCI 110 Ghia disponuje tím stejným 16v vznětovým common rail motorem jako Citroen C4 a Peugeot 407SW. V případě Focusu je však řadící páka seřízená trošku výš, a tak při rychlosti 50 km/h pracuje na 1 000 otáček. Díky tomu je Focus velmi tichý, nicméně nedostatek točivého momentu je na něm znát, i tak se ale řídí velmi snadno. Na vozidle je znát jeho promyšlenost a kvalita. Uvnitř je prostor snad na všechno, včetně bluetooth telefonu. Za jeho jízdní vlastnosti, ovládání, přesnost řazení a dokonce i zvuky ukazatelů si Ford zaslouží mnohem lepší pověst, než má u většiny lidí. Focus sice nevypadá tak dobře jako jeho předchůdce, všemi ostatními vlastnostmi ale splňuje téměř vše, co byste od rodinného vozu očekávali. Samozřejmě je mnohem rychlejší než 1.6, také má podstatně vetší sílu a 6 rychlostních stupňů na to, aby ji ukázal. Šestka utáhne rychlost 60 km/h při 1000 otáčkách a průměrné spotřebě 5.8 l/100 km.
60%