Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
Ford

Recenze a test Ford Fiesta ST 2004 - 2008

Recenze automobilů Recenze Ford Recenze Ford Fiesta ST 2004 - 2008

60% Ford Fiesta ST 2004 - 2008

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (1)

Řidičské dojmy

Tento vůz má motor s rozvodovým řetězem, který najdeme i u Fordu Mondeo, a výkonem 110 kW, sníženým tuhým odpružením a velkými 17-palcovými ALU koly s pneumatikami 205/40. Za příplatek také můžete dostat dva dlouhé pruhy, které se táhnou od kapoty přes celou střechu, a tak s nimi vozidlo trochu připomíná policejní auto. Tento model vypadá úžasně v bílém provedení s modrými pruhy - starými sportovními barvami Fordu. Můžete ho ale dostat také v červené, modré či černé s bílými pruhy, ke kterým si navíc můžete dokoupit další pruhy po stranách vozu. Najdete v něm také CD přehrávač, abyste se mohli na silnici pořádně předvést při poslechu hlasité hudby. Jeho výfuk byl navržen tak, aby zněl jako rallye auta z 60. let. Duch originálního závoďáku Fordu Fiesty XR2 se tedy reinkarnoval do těla dnešního Fordu Fiesta. A jak to funguje? Motor nabírá na otáčkách velice jednoduše, odpružení je opravdu tuhé a odezva okamžitá, takže pokud chcete zapracovat na svých řidičských schopnostech, můžete na vašich oblíbených silnicích sebejistě přidat na plynu. Myslím, že to odpružení je opravdu natolik tuhé, že by díky němu mohlo být toto vozidlo vhodné na Trackdays. Také to vypadá, že ta starověká fordovská mezera mezi druhým a třetím převodovým stupněm se opět vrátila na scénu. Dokážu si představit, jak po Fiestě ST toužebně pokukují mladší generace a nakonec si ji koupí se 74 kW motorem 1.6S Fiesta Zetec Group 7 (který jsme bohužel neměli příležitost otestovat). Nový, lehce sportovní Fusion Zetec S s 66 kW verzí PSA a Common rail dieselem Ford Duratorq 1.6 dává v tomto případě větší smysl. Řidič v něm sedí o něco výše a má k dispozici obrovský zavazadlový prostor s nízkou nakládací hranou. Zvláštním nedostatkem je to, že na místě spolujezdce chybí úchytka, což nastupování a vystupování z auta starším lidem a nemohoucím zrovna neusnadní. Na malé, vysoké auto si ale verze Zetec S vede dostatečně obstojně. Je o něco lepší než Mitsubishi Colt nebo Honda Jazz, která v této třídě vede, na Mazdu 2 je ale krátký. Dieselový 66 kW motor s označením EU IV vozu poskytuje dobrou kombinaci výkonu a spotřeby paliva při produkci emisí CO2 120 g / km. Ford si to nejlepší naštěstí nechal až na konec - Fiestu Zetec S se stejným 66 kW dieselovým motorem Duratorq. Jeho provozní náklady nejsou zrovna nízké, průměrná spotřeba se pohybuje okolo 4,5 l / 100 km, ale na druhou stranu je zábava jej řídit. Odpružení je poddajnější než u ST, kontakt se silnicí se nezdá být tak gumový, ve voze není žádné ESP tlačítko (ani není potřeba) a navíc se jedná o ten nejplynulejší diesel, který můžete sehnat. To vyvolává otázku, proč výrobce nesáhl po verzi s výkonem 81 kW po vzoru Peugeotu 205 GTI HDI. Odpovědí by mohla být vyšší spotřeba nebo také to, že by odvrátil pozornost od verze ST. Nebo možná také to, že Groupe PSA nenechala společnost Ford jej u Fiesty použít. Pro mě byla dieselová Fiesta Zetec S autem dne navzdory tomu, že má jen 66 kW. Jela dobře, skvěle se ovládala a zdálo se, že by se to nezměnilo ani na mokré silnici. Zkrátka mi vykouzlila úsměv na tváři. A domnívám se, že bych se asi dostal asi 5,1 l / 100 km denně, ve srovnání s 8,1 l / 100 km u verze ST, takže bych se na čerpací stanici nemusel nechat okrádat tak často. Je to tedy rychlá Fiesta, která ode mě dostane palec nahoru, a verzi ST raději přenechám nadšencům, koho tato auta baví. Život s Fiestou ST150 Z důvodů, se kterými vás tu nebudu nudit, jsem vzal celočernou RHD ST150 na prodloužený třítýdenní test. Po zkušenosti s Toyotou Vios, jíž se v Thajsku říká Soluna, a Mitsubishi Lancer ve verzi kombi byla Fiesta prvním autem, jehož řízení bylo hrozně napjaté a ztuhlé, a tak jsem si myslel, že budu mít co dělat, abych ho nenaboural. Jelikož mám rád poddajné pérování, tak to pro mě byl skutečný kulturní šok. Když navíc jede rychlostí 30 km / h na 1 000 otáček za minutu, nemůžeme ho nazvat ani vhodným pro poklidnou jízdu na dálnici. O tohle tu ale nejde. Jde o to, aby byla Fiesta co nejvhodnější na trackday a pokud se na to díváte z tohoto úhlu, tak si vede opravdu dobře. Přiměje vás se naplno soustředit na řízení a pokud to opravdu uděláte, užijete si bezvadnou jízdu. Výrobce musel změnit nastavení třetího rychlostního stupně, protože teď zabírá opravdu silně, což se skvěle hodí, když se zařazujete do provozu na dálnici. Vozidlo je vlastně velice přizpůsobivé a má dost dobrý záběr. Na rovných silnicích by vás ale hluk motoru mohl odrazovat od toho, abyste zvýšili rychlost. Jakmile však vjedete do zatáčky, tak se Mercedes, který se vám celou cestu lepil na zadek, promění v drobný puntík ve vašem zpětném zrcátku. S ST150 si tedy můžete užít spoustu zábavy.

Interiér

I když model ST jede dobře a má velmi pohodlná sedadla, tak mi prostě nesedí a docela se divím, komu ano. Teoreticky by se mohl líbit mladším řidičům okolo 25 let, kteří mají tendenci si kupovat rychlé Fiesty. Možná ale dojde k nějakým závodům, které mu kupce přinesou. Možná jsou jeho cílovou skupinou lidé mezi 25 a 30 lety. Třeba si ho nějaký třicátník, který dříve jezdil s Fordem XR2 a teď se projíždí v Jaguarovi, koupí jako druhé auto jen tak z nostalgie. Ti opravdoví nadšenci je…

Pokračovat ve čtení interiéru

Recenze automobilu

Výkonná Fiesta. Je levná, ostrá a její řízení je zábavné.

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • Ford Fiesta ST 2004 - 2008

Závěrečné hodnocení

  • Pro některé řidiče by mohl být příliš upjatý. Designu s pruhy je lepší se vyhnout.

  • Nabídka modelů značky Ford by nebyla kompletní, pokud by mezi nimi nebylo rychlé auto. A teď se mezi ně konečně přidala rychlá verze Fiesty.

60%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„nejde mi klimatizace je naplněna a přestal fungovat i ventylator v loni šla normalně.jedna se o peugeot 407sw rok 2005 nafta“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2337 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1336 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 854 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 803 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 720 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 174 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, mpv

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2337
    • Škoda Fabia 1336
    • Volkswagen Golf 854
    • Volkswagen Passat 803
    • Škoda Superb 720
    • Ford Focus 491
    • Hyundai i30 465
    • Volkswagen Touran 433
    • Škoda Kodiaq 369
    • Škoda Karoq 349
    • Kia Cee´d 326
    • Volkswagen Tiguan 325
    • Hyundai Tucson 320
    • Škoda Octavia III 314
    • BMW Řada 3 293
    • Škoda Rapid 288
    • Opel Astra 286
    • Ford Mondeo 286
    • Ford Transit 284
    • Renault Mégane 281
    • Škoda Scala 269
    • Dacia Duster 254
    • Peugeot 308 242
    • Kia Sportage 242

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7537
    • Volkswagen 3917
    • Ford 2424
    • Peugeot 1721
    • Hyundai 1482
    • Renault 1352
    • Citroën 1220
    • Opel 1207
    • BMW 1072
    • Mercedes-Benz 989
    • Kia 913
    • Audi 878

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing