Pod kapotou získáte mírně vylepšený motor FIAT 1.4 T-Jet, který skládá 155 koní než standardní 150, s sportovním přeplňovaným tlačítkem, který vyvolá dodatečný výkon 17 liber křivek a přináší maximum na 169 kilometrů. (MINI Cooper má 118 kilometrů ft a MINI Cooper S 192lb ft na přeplnění). Toto jezdí na 60 v živém 7,9 sekundách a na 129 mil za hodinu bez obrovské oběti v ekonomice a CO2. Její rychlost je 25 km / h na 1000 ot./min v 6., je kombinována s výkonem přesahujícím 40 m / s a vydává jen 162 g / km CO2 (Cooper S 164 g / km). To je letošní rok ve výši 145 liber a příští rok 175 liber, pokud se návrhy na rozpočet na rok 2008 nezmění. Sedí na pneumatikách 215/45 R17 P Zero Nero a poměrně tuhých pramenů, takže jízda je těžká u rozcuchaných městských ulic, ale má vynikající tlumení, takže na skutečných silnicích se podvozek spojuje s velmi dobrou zvlněnou absorpcí a pěkným, chytlavým předním koncem . To je ještě lepší, když stisknete tlačítko Sport, protože nejenže motor dodá více točivého momentu, elektrický řídící systém váží a dává vám veškerou zpětnou vazbu, kterou chcete. Ve skutečnosti je to lepší než MINI Cooper S. Můžete se přelétávat přes zálivy s úšklebkem od ucha k uchu, pak když se dostanete na dálnici, přepněte sport a vyplavujte se v co nejjemnějším provedení jako R56 Cooper S. Abarth Grande Punto dosud popsané je to, co dostanete za 13 500 liber, což je ve skutečnosti méně než mnohem pomalejší MINI Cooper se stejnou úrovní vybavení. Chcete-li se zbláznit, můžete vynaložit další 3 500 liber na kompletní sadu Esseesse. Stejně jako Abarthovy kousky minulosti přichází váš prodejce Abarth do dřevěných beden, jak je dodáván do auta. Můšete trávit méně a koupit samotnou sadu pérování Asetto, ale pokud chcete, aby byla sada motoru vybavena soupravou odpružení, která vás udrží na silnici. To se skládá ze snížených pružin, kotoučových předních brzdových kotoučů, měkčích brzdových destiček a 18 litých kol s pneumatikami 215/40 R18 P Zero Nero. Podbroušená skříňka dobývacích předmětů zahrnuje turbodmychadlo Garrett 1446 se zvýšeným zdvihem ze standardních vozidel o 1,3 až 1,5 bar, jinou injekční lištou, novou vodou chlazené a olejové potrubí do turbodmychadla, nové výfukové potrubí, tepelný štít, senzor MPA, modifikovaný převodník koček, výfukový systém s větším průměrem, nové mezichladičové potrubí, přizpůsobený potrubí chladiče, nová vodní čerpadla, nový ventil pro odpadní ventily a nový software pro ECU. Tato malá dávka zvyšuje maximální výkon až na 180 koní a točí se na 200 liber, vytahuje 0-60 na 7,2 sekundy a zvedne maximální rychlost na 133 mil / hod. Nezkoušeli jsme to na silnici, ale na Harewoodském návrší bylo mnohem dychtivější než standardní auto, i když to vyžadovalo více dovedností, než jsem musel udržet motor mimo ESP (který se nedá vypnout). Na cestě však s našimi občany, kteří přicházejí v opačném směru, naše zkušenosti se standardním vozem naznačují, že to nebude problém. ESP jednoduše nezasahuje, dokud to nebude potřebovat. Samozřejmě, že Grande Punto nebude jediným novým Abarthem. Stejná kouzelná hůlka byla zamaskována nad FIAT 500, který na počátku roku 2009 zasáhl předváděcí místnosti. S jeho kratším a v podstatě méně stabilním podvozkem musel být knot odpojen trochu na 135 kph a maximální točivý moment 152 lb v režimu Sport . Ačkoli stejná regulace přenosu točivého momentu jako Grande Punto Abarth dostává výkon nižší než standardní verze 1.4 1.4 a za 7,6 sekundy je jeho rychlost 0-60 o 0,3 sekundy rychlejší než Grande Punto Abarth. Stejně jako staré modely Abarth 850 a 1000TC byly provedeny značné moduly s tělem, s předním výstupem pro umístění turbodmychadla, nosní dírkou pro obě pohonné jednotky, větším předním přívodem vzduchu, velkým střešním spoilerem a zadním difuzorem valenčního tvaru . Uvnitř nového přístrojového panelu s rozchodem turbodmychadla, koženého volantu s plochým dnem, speciálních sedadel a černých střešních oken doplňuje sportovní pocit. Zatímco 155 g / km CO2 udrží daň. Evropský trh 500 Abarthů bude uvedeno do provozu se sadou Esseesse, která zvedne výkon na 160 koní, a to bude nakonec 3,500 liber na standardních vozidlech. S tlačítkem Sport aktivujícím tužší řízení a protiblokovací tyč umístěnou uvnitř zadního otočného nosníku závesu se říká, že je ovládání mnohem lepší než model FIAT 500. Abarth se vrátil o něco víc než brio do nových malých modelů FIAT. Jsou to skutečně malé vysoce výkonné vozy, které jsou bezpečně použitelné na silnici. Ne jako chuligán jako MINI Cooper S John Cooper pracuje se všemi vypnutými. Ale nic tak drahé.
80%