Fiat nabízí na výběr z pěti motorů pro vozy s výkonem 500 l MPW, které vyskočily s benzínem o objemu 1,4 litru. S točivým momentem 95PS a 127Nm není příliš silný, takže pro ty, kteří pravidelně řídí s plným autem, je nejlepší se vyhnout. Může to být menší, ale lepší volbou je 0.9-litrový TwinAir. Navzdory tomu, že má menší kapacitu než 1,4, produkuje více točivého momentu při 145Nm a více výkonu u 105PS, plus má nižší emise (112g / km) a lepší oficiální spotřebu paliva (58,8mpg). Je to překvapivě schopný malý motor, který dodává dalšímu charakteru 500W MPW. Dva diesely jsou k dispozici - 1,3 litrový MultiJet s točivým momentem 85 a 200 Nm, plus 1,6-litrový MutiJet s výkonem 105 koní nebo 120 koní, obojí s užitečným momentem 320 Nm. Diesel s objemem 1,6 litru je nejlepším motorem v celém rozsahu - má tolik točivého momentu, že dokáže přesunout plné auto s přiměřeným tempem a je to úžasné s oficiální ekonomikou 62,8 mpg a emisemi 112 g / km. Bez ohledu na motor 500L MPW nabízí uvolněnou a pohodlnou jízdu. Závěs byl zkonstruován s ohledem na pohodlí a funguje dobře, pohlcuje většinu nedokonalostí vozovky tiše a pohodlně, ale bez nežádoucího vlivu na manipulaci. 500W MPW má spoustu uchopení v rozích a příliš vysokou rychlostí. Není to obzvláště příjemné řídit. Vážení řízení je nepřirozené, s téměř elastickou tendencí k samostředění, zatímco řazení není zvláště rychlé. Je tu spousta větru, silnice a motorového hluku, ačkoli to nikdy není tak hlasité, aby se stalo rozptýlením. Pokud jste městský řidič, oceníte kompaktní velikost 500L MPW. Jiní dopravci, zejména ti se sedmi sedadly, jsou zpravidla delší a širší, což je činí obtížnými pro parkování v úzkých prostorech nebo pro úzké uličky, avšak s Fiatem nejsou žádné takové problémy.
60%