60%
Obsah
Řidičské dojmy
Citroen C6 je dlouhý, nízký a disponuje unikátním odpružením “Hydractive”. Připomíná spíše moderní DS nebo SM než CX nebo XM. Do zatáčky nevjíždíte tak, jako by to bylo v případě BMW. Namísto toho otočíte volantem a počkáte zlomek sekundy, než vozidlo zareaguje. Potom projede zatáčkou poměrně kompetentně a s decentní stabilitou, pokud však náhle změníte směr, žádnou velkou radost mu neuděláte. Rozhodně se jej nepokoušejte řídit tak, jak to dělají závodníci rally, jinak budete mít na svědomí to, že se vašim spolucestujícím udělá nevolno. Auto se ve skutečnosti hodí spíše na klidnou a uvolněnou jízdu, jelikož vás i ostatní pasažéry izoluje od ošklivých výmolů a dokonce i od hluku větru, se kterým se setkáte zejména na dálnici.
Tako jako v případě Peugeotu 407 Coupe, který má stejný podvozek, motory i převodovky, nemá nejmenší smysl se zabývat pomalejším a žíznivějším benzínovým motorem, a to jsem ani neudělal (měl jsem možnost vyzkoušet 407 3.0i V6 Coupe, takže vím, o čem mluvím).
Tento vůz má nejlepší systém ochrany chodců na celém světě. Pokud vám nějaký chodec vstoupí do cesty, kapota se nadzvedne, aby snížila následky nárazu. Kromě čtyřhvězdičkového hodnocení NCAP, co se týče ochrany chodců, dostal Citroen C6 pět hvězdiček za ochranu pasažérů a čtyři hvězdičky za bezpečnost dětí.
Interiér
Asi očekáváte nějaké speciální triky od Citroenu a v C6 je rozhodně najdete. Směrové xenonové světlomety, které svítí směrem do zatáčky. Volitelná elektrická polosklopná zadní sedadla. Varovný systém při opuštění jízdního pruhu. Automatická varovná světla, která se rozsvítí, když prudce zabrzdíte. Odpružení Hydractive, které se samo sníží a zvýší. Laminovaná boční okna. Ovládání hlasem. Displej s tachometrem, který se promítá na čelní sklo. Obrovské dveřní přihrádky. Automatické stěrače a…
Pokračovat ve čtení interiéru
Recenze automobilu
Pokud jste dříve toužili po prestižním sedanu, pravděpodobně byste vybírali mezi Audi, BMW nebo Mercedesem, případně mezi Jaguarem či Luxusem, pokud nejste fanoušci německých aut.
Citroen však nyní nabízí unikátní alternativu, kterou byste u žádného jiného výrobce nenašli. Velké auto podle tradice DS, SM, CX a XM, které je pro Citroen natolik autentické, že kdyby k označení vozů nepoužívali čísla (a Renault tento název už nepoužil), mohli by tento model pojmenovat “‘Authentique'”.
Citroen…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- Němečtí konkurenti si svou hodnotu drží lépe.
- Vypadá a jezdí tak, jak se na tako velký Citroen patří - je idiomatický, hladký a velmi tichý. Spousta technických vymožeností. Excelentní hodnocení v nárazových testech.
60%
Citroën C6 na prodej
- Vyrobeno
- 2006
- Tachometr
- 143 360 km
- Cena
- 299 000 Kč
- Vyrobeno
- 0
- Tachometr
- 105 683 km
- Cena
- 199 000 Kč
- Vyrobeno
- 2006
- Tachometr
- 147 361 km
- Cena
- 249 900 Kč