Tato generace M3 vidí, že se BMW vrátí na šestiválcový motor spíše než na 4-litrový V8 předchozího M3. Ovšem pro udržení výkonu až na očekávané úrovně je vysokorychlostní 3,0 litrová jednotka vybavena dvěma turbodmychadly, které zvyšují výkon až na 431PS. Samotný turbo systém je zbrusu nová jednotka navržená speciálně pro M3 a pomáhá výrazně zvýšit všechny významné točivé momenty až na 550 Nm. Kde to skutečně dělá rozdíl, je při vyšších rychlostech, takže od 50 mph do 70 mph trvá pouhých 3,5 sekundy a je to v tomto tempu, kdy M3 je citlivější než předtím. Krouticí moment je k dispozici od 1850 ot / min, zatímco v horní části rozsahu otáček zůstává tento točivý moment konstantní, takže když měníte převodovku na červenou čáru, je vždy k dispozici maximální výkon. Bohužel motor nemá charakter starého vozu V8 a zdá se být zcela ztichlý za volantem. Z výfuku je pěkný šmouh, ale zase to opravdu nemáte, protože se vám to líbí z auta. Zdá se, že se BMW pokouší M3 podobný zvuk jako předtím, ale často to může znít divně a poměrně bzučivě spíše než hromově. To znamená, že je to určitě nedostatek výkonu s rychlostí 0-62 km / h jen 4,3 sekundy se standardní šestistupňovou manuální převodovkou. Volba řazení dvojkolí spojky M DCT tuto dobu klesne na 4,1 sekundy a také obsahuje funkci řízení spouštění pro prudké rychlé spuštění z klidového stavu. Pro převodovku M DCT existují tři různá nastavení, abyste si vybrali mezi plynulějšími posuny nebo rychlejšími a agresivnějšími změnami, které dávají M3 opravdu smysluplný pocit při rychlém jízdě. Kde přijetí menšího přeplňovaného motoru skutečně dává smysl, je úspora paliva. M3 nyní dosahuje průměru nárokované 32,1 megapixelové převodovky (34,0 megapixelů s převodovkou M DCT) ve srovnání s 23 koní. CO2 je také výrazně snížen, až na 194g / km. Adaptívní odpružení M je standardně vybaveno režimy Comfort, Sport a Sport +, takže můžete měnit tuhost v závislosti na podmínkách na silnici. M3 přichází s nově vyvinutým elektromechanickým nastavením řízení, což může často znamenat ztrátu pocitu řízení. Naštěstí je systém v BMW dokonale nastaven, což vám dává dobrou váhu a slušnou zpětnou vazbu. Stejně jako v případě zavěšení můžete také změnit řízení ve stejných třech nastaveních. Přidejte to do různých motorových režimů plus nastavení převodovky a věci mohou trochu matoucí. Naštěstí existují dvě tlačítka M na volantu, které můžete individuálně konfigurovat, takže stačí stisknout jedno tlačítko, aby se M3 dostal do nejoblíbenějšího režimu. Při nízkých rychlostech je M3 neuvěřitelně útulný a snadno ovladatelný. Navzdory všem výkonům je to auto, které byste mohli jednoduše žít se všemi. Většina z toho spočívá v úžasně odpouštějícím odpružení, což znamená působivou jízdní kvalitu a komfort. O něco, co od M3 očekáváte. Přesto je závěs dostatečně tuhý, aby bylo zajištěno, že v těsných rozích je minimální tah. A to je na úzkých a náročných cestách, kde M3 opravdu ožije. Nemusíte je řídit tak rychle jako předchozí M3, abyste si ho mohli užívat, a to díky nárůstu točivého momentu, přesto je to ještě vznešené díky rohům s obrovskou přilnavostí a dokonalou rovnováhou. Jako vždy je M3 pohon zadních kol - BMW může vyrábět pohon všech čtyř kol xDrive verze řady 3, ale M3 bude rozhodně pohon zadních kol - avšak z pomalých rohů je vynikající trakce díky Active M Differential . Je to úžasně agilní auto pomáhané jeho nízkou hmotností. Díky použití střechy s uhlíkovými vlákny, která byla dříve vyhrazena pro M3 Coupe, hliníkové přední křídla a kapotu a použití uhlíkových vláken v prvcích, jako je vzpěra motoru a hnací hřídel, má hmotnost M3 jen 1497 kg. Abychom to uvedli do kontextu, C63 AMG doprovází váhy na 1730kg. To také znamená, že se jedná o první M3, který byl skutečně lehčí než jeho předchůdce.
80%