Hlavní kritika předchozí řady 7 se týkala jízdy. Jednalo se o ten nejostřejší luxusní sedan na trhu. Nicméně společnost BMW svým zákazníkům očividně naslouchala, jelikož tato generace má dokonalé jízdní vlastnosti a nádherně tlumenou jízdu. Základní vybavení zahrnuje samonivelační vzduchové odpružení namísto starých spirálových pružin. To znamená, že nová generace BMW Řady 7 jede vždy velmi plynule, a to i při přejíždění přes horší povrchy silnice nebo dilatační spáry na dálnici. Je kvalitní natolik, že se snadno vyrovná excelentnímu Mercedesu-Benz třídy S. V případě delších cest po dálnici zažijete kombinaci řízení bez námahy s dobrou izolací zvuku, což znamená, že se v BMW Řady 7 budete cítit opravdu zhýčkaně. Co je ale zklamáním, je řízení. Zatímco se BMW Řady 7 na tak velké auto skvěle ovládá v zatáčkách, novému elektrickému posilovači řízení chybí zatížení, které byste od BMW očekávali, především v porovnání s menším BMW Řady 5. Působí lehce a jakoby se až příliš zapojoval, navíc vám nedává dostatečně vědět o tom, co se děje na vozovce, a tím pádem ani sebevědomí při projíždění zatáčkami ve vysokých rychlostech. Nejedná se však o vozidlo, které by bylo navrženo pro ostré projíždění zatáčkami. Inženýři BMW ho spíše zamýšleli pro jízdu na dálnici. Také přichází s jedněmi z nejlepších BMW motorů, mezi nimiž najdete i model 730d, jež je absolutní špičkou nabídky. Jeho výkon, který činí 195 kW, je opravdu úctyhodný, co z něj však dělá ten nedokonalejší motor z řady 7, je jeho maximální točivý moment 620 Nm. Dokáže se pořádně rozjet, pokud to po něm budete vyžadovat, a i tak je při mírnějším řízení velice tichý. Udávaná spotřeba paliva vypadá na papíře dost dobře, konkrétně se rovná 4,7 litrům na 100 kilometrů, což je oproti starému modelu 730d obrovský rozdíl. Řada 7 dostala dietu a díky novému uhlíkovému základu karoserie je až o 130 kg lehčí než dříve - a tento nemalý rozdíl je opravdu znát. Verze 730d je dostupná s pohonem na všechny čtyři kola s označením xDrive a můžete si i připlatit za větší rozvor kol. Pokud byste si však zvolili obě varianty zároveň, tak už dostanete model 740d. Má stejný motor jako 730d, ale spolu s ním dostává zvýšený výkon 235 kW a větší maximální točivý moment - 680 Nm. Je to neuvěřitelně rychlý model, z nuly na 100 km/h zrychlí za pouhých 5,2 sekundy, obzvláště obdivuhodné je na něm ale to, jak snadno akceleruje. Při každodenní jízdě však mezi 740d a 730d zaznamenáte pouze minimální rozdíl, a tak je možná lepší zvolit slabší variantu a něco ušetřit. BMW nabízí benzínové motory i nadále. K dispozici je verze 740i a mnohem méně obvyklá verze 750i, nicméně naprostým vrcholem nabídky je model 760Li s 6.6 litrovým motorem twin turbo V12 a ohromným výkonem 441 kW. Ještě zajímavější je dobíjecí hybridní model 740e, jehož produkce emisí CO2 činí pouhých 49 g / km (53 g / km pro model 740Le xDrive).
80%