I když šestiválcový řadový benzínový turbo motor modelu 640i odvádí dobrou práci, verze 640d působí mnohem přitažlivěji. Do jejího šestiválcového dieselového motoru přivádí vzduch dvě turbodmychadla, což zajišťuje jeho maximální výkon 230 kW. To však není tak důležité jako jeho maximální točivý moment, který činí 630 Nm a je dostupný už od 1500 rpm. Tyto parametry vůz obdarovaly schopností podávat úžasný výkon nezávisle na tom, jakou rychlostí jedete. Dokonce i v prodloužené verzi zní stejně sportovně jako kterékoli benzínové auto. Dieselový model ten základní překonává v rámci okamžité rychlosti i po stránce efektivity - na 100 kilometrů spotřebuje průměrně 5,6 litrů paliva a jeho produkce emisí CO2 podle oficiálních údajů dosahuje 148 g / km. Těchto hodnot společnost BMW docílila implementací systému stop - start a také zahrnutím poslední generace osmistupňové automatické převodovky do standardní výbavy. V základu je plynulá a uvolněná, jelikož udržuje motor v nízkých otáčkách, ale díky možnosti výběru z několika jízdních módů umožňuje i uspěchanější jízdu. Pokud je napojena na volitelný systém Adaptive Drive, tak se jízdní vlastnosti ovládají centrálně - spolu s nastavením citlivosti plynového pedálu i tlumičů a úrovně kontroly trakce. Jedná se o možnost, kterou stojí za to mít, jelikož vozu dodává schopnost absorbovat nerovnosti a hrboly na úrovni limuzíny (v módu Comfort+) a zároveň řidiči umožňuje se s vozem více propojit (v módech Sport a Sport+). V těchto módech vyvolává velmi dobrý dojem sportovního auta. Nehledě na zvolený mód působí Gran Coupe na silnici dost odlišně oproti sedanu řady 5, a to hlavně kvůli nižší jízdní pozici a větší šířce vozu. Je ale zároveň lépe řešené než dvoudveřové kupé řady 6, což je nejspíš díky větší stabilitě zajištěné větším rozvorem kol. Gran Coupe celkově působí výjimečně. A to je také dobře, protože v nabídce BMW patří mezi nejdražší auta svého druhu.
100%