Jakmile sednete za volant BMW Řady 6, všimnete si hlavně dobrého zpracování. Jedná se o auto, které s minimálními komplikacemi zvládá vesměs vše, co byste očekávali. BMW ho označuje jako „Grand Turismo”, což může znít jako dost zastaralé označení, ale perfektně to shrnuje vše, co toto vozidlo zvládá nejlépe a bez sebemenšího problému - jízdu na dlouhé vzdálenosti po venkovských silnicích. Jízda je neskutečně uvolněná navzdory tomu, že toho vozidlo disponuje takto vysokým výkonem, a nejvíce si rozumí s motorem 640d. Není překvapením, že BMW počítalo s tím, že na silnicích nejčastěji uvidíme v rámci BMW Řady 6 právě tento model. Nenechte se zmást lehce zavádějícím názvem - ve skutečnosti se jedná o třílitrový dieselový motor, který je vybaven dvěma turbodmychadly, aby dosáhl výkonu, který byste očekávali spíše od čtyřlitrového dieselu. Také to znamená, že je tento motor ještě výkonnější než skvělý 635d, který nalezneme v předchozím modelu. Konkrétně dosahuje 230 kW, nicméně za jeho špičkovou akceleraci můžeme vděčit hlavně jeho maximálnímu točivému momentu, který činí 630 Nm. Dle oficiálních údajů se z 0 na 100 km/h dostanete za 5 a půl sekundy, ale více se vám bude hodit to, že má dobrý záběr v jakýchkoli otáčkách, což se projeví zejména v rychlosti okolo 80 km/h a vyšší. Díky tomu toto vozidlo hravě zvládá bezpečné předjíždění a je neskutečně rychlé podél klikatých úseků silnice, přesto však zůstává klidné a uvolněné. Samozřejmě není překvapením, že BMW představilo tento motor ve stejnou dobu, kdy Audi vydalo svůj nový třílitrový motor BiTDI, který má také výkon 230 kW a dokonce ještě více točivého momentu - konkrétně 650 Nm. Šestiválcový motor 640d vydává velice působivý bzučivý zvuk, ale samozřejmě nezní tak dobře jako modely s benzíny. Rozhodně se však jedná o nejvhodnější volbu pro každodenní používání a můžete samozřejmě počítat i s benefity, co se provozních nákladů týče. Hospodárnosti je tu, mimo jiné, dosaženo automatickým systémem start-stop (který přichází také s modelem 640i) a také automatickým ovládáním vzduchové klapky za mřížkou chladiče, které navíc zajišťuje optimální výkon motoru. Jedním ze dvou dostupných benzínů je neskutečně plynulé 640i - třílitrový šestiválcový motor, který je vybaven turbodmychadlem a dosahuje výkonu 235 kW a maximálního točivého momentu 450 Nm. Rozhodně se jedná o jednu z uvolněnějších variant v nabídce BMW Řady 6, ale vzhledem k výkonu dieselu a rozdílu v provozních nákladech bychom za každých okolností doporučovali diesel. Pokud nepočítáme M6, pak je modelem s nejzajímavějším výkonem 650i, což je 4.4-litrový motor V8 s 300 kW, který funguje stejně tak dobře, jako byste očekávali, a to zejména při plné akceleraci. Také je velice žíznivý, jeho spotřeba činí 10,6 l/100 km, ale jakožto nejsilnější model nabídky působí velice výjimečně. Jeho výkon je také opravdu ohromující, z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých 4,9 sekundy. Řízení BMW Řady 6 je velice zábavné, ale ne vždycky budete mít pocit, že se do jízdy zapojujete na maximum. Nejedná se o sportovní auto (a to BMW ani neříká), ale pokud očekáváte tak ostré ovládání, kterým disponuje například Porsche, budete zklamáni. Nicméně v zatáčkách je velice precizní a působí hbitě - je to šikovné auto, které uveze čtyři dospělé. Všechny motory mají v základním vybavení osmistupňovou automatickou převodovku Sport, která je velice responzivní a přichází s páčkami na volantu, abyste mohli měnit převodové stupně i manuálně. Při jízdě ve městě je převodovka požehnáním a i při hustém provozu se BMW Řady 6 řídí velice snadno. S tímto vozidlem se také jednoduše parkuje, jelikož má odlehčený volant a přední i zadní parkovací senzory, které opravdu přijdou vhod, protože mnohdy nebývá lehké odhadnout, kolik máte okolo sebe místa. Kvalita jízdy by se dala považovat za silnou stránkou BMW Řady 6. Vozidlo je stabilní v zatáčkách a hravě zvládá i jízdu po hrbolatých cestách - působí skutečně sofistikovaně. Nově vyvinutý podvozek přichází se systémem Drive Dynamic Control, díky kterému si můžete zvolit míru responzivity převodovky, řízení a akcelerátoru. Systém Adapative Drive patří mezi volitelné položky a dodává vám stabilizaci a elektronicky ovladatelné tlumiče, takže můžete přepínat jednotlivá nastavení od Sport+ po Comfort.
100%