Jednou z výhrad vůči Coupé řady 4 byla jeho příliš ztuhlá jízda, zejména u modelů M Sport, ale společnost BMW evidentně udělala patřičné změny, jelikož je řada 4 Gran Coupé obdařena plynulou a přátelskou jízdu, díky čemuž je ideální na cestování na dlouhé vzdálenosti. Dokonce i v případě modelů M Sport s většími koly a tužším odpružením si bez problému poradí s nerovnými povrchy a přejížděním přes výmoly. Verze SE a Luxury jsou v tomto ohledu obzvláště vydařené. Když k tomu přidáte, že za jízdy neuslyšíte hluk silnice ani větru, a také skvěle zpracované motory, nebudete pochybovat o tom, že řada 4 Cran Coupé je jedním z nejlepších aut na dlouhé jízdy. Má ale mnohem více předností než jen kvalitu jízdy. Je to přece jen BMW, takže dostáváte i skvělé, dobře vyvážené ovládání. Gran Coupé má stejnou délku jako Coupé řady 4 a působí stejně tak hbitě i sebejistě a působí velmi stabilně při průjezdu zatáčkami. Jeho řízení si opravdu užijete, protože budete projíždět zatáčkami zcela bez námahy. BMW kromě standardních modelů s náhonem na zadní kola nabízí i varianty s pohonem na všechna čtyři kola známým jako xDrive, který je dostupný například u verzí 420d a 435d. Konzervativní zákazníci upřednostňují náhon na zadní, nemohou však zapřít, že systém xDrive dodává Gran Coupé řady 4 přidanou trakci a bezpečnost v náročných podmínkách jako například ve sněhu, a to zejména v kombinaci se zimními pneumatikami. Jediný motor nabídky Gran Coupé, který není dostupný u řady 4 Coupé ani kabriolet, je 418d. Společnost BMW s ním cílila hlavně na půjčovny vozidel, které jsou často omezeny po stránce výběru stylu karosérie. Verze 418d produkuje pouze 121 g/km emisí CO2 a i přesto disponuje výkonem 105 kW. Nicméně k modelu Gran Coupé řady 4 perfektně pasuje motor 420d, jelikož je skvěle zpracovaný - má dostatečný výkon a zároveň i příznivou spotřebu paliva. Dosahuje výkonu 135 kW, je to však jeho maximální točivý moment 380 Nm, co z něj dělá skvělou volbu, jelikož díky němu nemá sebemenší problém s okamžitým zrychlením během jízdy. Udávaná spotřeba v kombinaci se standardní šestistupňovou manuální převodovkou, se kterou lze přeřazovat jednotlivé rychlostní stupně velmi dobře, se rovná 4,7 l/100 km. Stejně bychom ale raději doporučili volitelný osmistupňový automat, jenž nabízí velmi rychlé a rozhodné řazení. Ve verzi xDrive se s automatem spotřeba zvedne pouze na 4,8 l/100 km, což není nijak závratný rozdíl. Oba větší motory 430d a 435d využívají třílitrového šestiválcového motoru se silným charakterem a spoustou točivého momentu. Verze 435d je absolutní hvězdou nabídky - s 230 kW a maximálním točivým momentem 630 Nm je opravdu hbitá. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy, což je jen o půl vteřiny více než u BMW M4. Je neuvěřitelně rychlá a to téměř bez námahy, k tomu všemu navíc dostává osmistupňovou automatickou převodovku a systém xDrive již v základním vybavení. Nabídka benzínových modelů začíná variantou 420i, jejíž výkon činí 135 kW stejně jako v případě verze 420d, ale na rozdíl od ní má méně točivého momentu a spotřebu paliva 6,6 l/100 km. Ten stejný dvoulitrový motor najdeme také u modelu 428i jen s tím rozdílem, že je její výkon navýšen na 180 kW. Přestože je plynulý a dobře zpracovaný, postrádá charakter šestiválcového motoru, kterým byly vozy BMW 28i tradičně vybaveny. Nejsilnějším benzínem je model 435i, jenž sice dosahuje výkonu 225 kW, ale není tak rychlý jako 435d - zrychlení z nuly na 100 km / h mu s manuální převodovkou zabere 5,5 sekundy a jeho spotřeba činí 8,1 l/100 km.
100%