BMW řady 4 Cabrio představuje vše, co byste očekávali od sportovního BMW. Dokonce i ty menší motory z nabídky nabízejí dobrý výkon a navíc se jedná o auto, jehož řízení vás bude opravdu bavit. Ovládání je krásně vyváženo a vozidlo se skoro nenaklání do stran, díky čemuž vám dodává spoustu sebevědomí v zatáčkách, ať už za nižší či vyšší rychlosti. Nastavení náhonu na zadní kola vám dává spoustu záběru a pokud by se něco nepovedlo, elektronický stabilizační program vám vždycky kryje záda. V roce 2014 BMW představilo náhon na všechna kola s označením xDrive, který vozu zajišťuje lepší trakci. Rozdíl je opravdu znatelný za vlhkého počasí nebo při zběsilejším řízení, například když akcelerujete při výjezdu z pomalých zatáček. Jedná o kabriolet, nicméně fakt, že BMW Řady 4 Cabrio má skládací střechu z kovových panelů, znamená, že jeho interiér není tak flexibilní jako u vozů se střechou látkovou. Na cestách působí dost podobně jako kupé, a to dokonce i při cestování po horších silnicích. Jízda je ale i tak neskutečně plynulá, a to i když zvolíte model M Sport. Po sklopení střechy vozidlo stále působí velice napjatě a díky jeho aerodynamickému tvaru vás v něm nebude rušit skoro žádný okolní vítr. Můžete klidně vést konverzaci se spolujezdcem i v rychlosti 100 km/h. Od roku 2014, kdy byl zahájen prodej tohoto modelu, BMW rozšířilo svou nabídku motorů. Nabízí vše, od slušných provozních nákladů v případě 420d po velké šestiválcové benzíny jako 440i. Také samozřejmě nesmíme zapomínat na vysoce výkonné M4. My bychom kvůli příznivým provozním nákladům asi volili 420d. I když tento čtyřválcový diesel nezní až tak dobře, když máte sklopenou střechu, za jízdy je poměrně tichý. Jedná se o perfektní kombinaci dobrého výkonu, kterému dopomáhá 400 Nm maximálního točivého momentu, a slušné ekonomiky - kdo jezdí s ohledem na nízkou spotřebu, ten na 100 kilometrů spotřebuje méně než 6,1 l paliva. Náš oblíbený model je ale 435d. Je sice dražší než 420d, ale tento šestiválcový, třílitrový diesel je pro toto BMW Řady 4 Cabrio naprosto ideální. Zní velice dobře, má plynulý záběr a výkon dodává velice rychle - z 0 na 100 km/h se dostane za 5,2 sekundy. Také přichází s náhonem na všechna kola xDrive, jenž není dostupný u 420d Cabrio (ale záhadným způsobem je dostupný u verze 420d modelů Coupe a Gran Coupe). BMW tuto funkci dříve nenabízelo, má však obrovský vliv na dostupné množství trakce, zejména v případě vlhkých povrchů. A to se hodí, přihlédneme-li k tomu, že 435d má 630 Nm maximálního točivého momentu. Pokud nejezdíte na nijak extra dlouhé vzdálenosti, BMW nabízí i nějaké benzínové motory. Tím základním je 420i, který je z nabídky nejlevnější. Jezdí plynule a jeho řízení si užijete, ale vyžaduje trošku práce, aby dosáhl smysluplného výkonu. Navzdory označení používá 428i stejný motor s tím rozdílem, že jeho výkon vzrostl ze 135 kW na 180 kW. Později jej nahradil modelem 430i, což je ten stejný motor, akorát s navýšeným výkonem na 185 kW. Model 435i byl původně velký šestiválcový diesel, prošel však několika změnami, a tak teď nese označení 440i. Má spoustu výkonu, konkrétně 240 kW, a jeho zvuk je opravdu mocný, není ale tak rychlý jako 435d a také je velice žíznivý - v praxi se bude jeho spotřeba točit okolo 9.4 l / 100 km.
100%