Má sice dieselový motor, ale podává výkon 120 kW s točivým momentem 340 Nm a až do 5 000 rpm pracuje tak svobodně a plynule, že působí spíše jako odvážný benzín. V nabídce také najdeme 330d s výkonem 170 kW a neuvěřitelným maximálním točivým momentem 500 Nm, přesto je ale 320d sportovní auto. Díky ideálnímu rozložení váhy 50/50 a o 25 % tvrdší karosérii než u předchozího modelu se ovládá a jede jako pravé BMW s náhonem na zadní kola. Na dojezdových pneumatikách Primacy jezdí velice dobře a nevydává téměř žádný hluk, a to i na drsných a hrbolatých silnicích. Jediné, co bychom mu vytkli, jsou krkolomné pohyby rukou, které jeho řidiči musejí udělat, aby mohli přeřadit rychlost, jelikož je jeho řadící páka posazená trochu moc vzadu. Já i můj kolega jsme při řazení museli vědomě zvedat lokty, abychom nevrazili do loketní opěrky. Pokud tedy uvidíte řidiče řady 3 s podivně zkroucenýma rukama, je možné, že trpí syndromem opakovaného řazení. Také jsme měli možnost otestovat 325i SE, které přichází s většími, 17” koly a dojezdovými pneumatikami 225/45 R17. Vydává takový ten nádherný, plynulý, divoký zvuk šestiválce od BMW a má spoustu výkonu na to, aby vás prohnal zatáčkami, na druhou stranu kvůli dvěma válcům navíc působí dost těžce oproti 320d. Je ale také mnohem rychlejší, jak by se dalo čekat, takže se vám bude určitě líbit, pokud máte rádi rychlou jízdu. Nemusí to ale trvat dlouho, než vás začne lákat spíše příznivá spotřeba paliva modelu 320d. A to jsme kritéria výběru teprve nakousli. 320i s dojezdovými pneumatikami, které jsem měl možnost řídit, má na benzínový motor dost dobrý záběr v nízkých otáčkách. 330i zrychlí z nuly na 100 km / h za méně než 6 sekund a dosahuje maximální rychlosti 250 km / h - bez umělého omezení by zvládl ještě více. 330d příliš nezaostává. A pokud byste měli obavy z nemotorného řazení, vždycky můžete zvolit šestistupňovou automatickou převodovku.Verze 330i Touring je alespoň o 25 km / h rychlejší, a to i se všemi pěti pasažéry a psem.
80%