První modely E92 vstoupily na trh ve verzích 163 kW 325i a 228 kW 335i - a právě ty jsme podrobili našemu testu. V říjnu 2006 přišlo také 2013 kW 330i, 172 kW 330d a 213 kW 335d. Na jaře roku 2007 se k nim připojilo také čtyřválcové 320i a 320d. Vozy přicházejí se standardní šestistupňovou manuální převodovkou nebo novým šestistupňovým automatem a ergonomickými páčkami na volantu. Tato šikovná krabička dokáže přeřadit čtyři rychlostní stupně najednou, pokud v 80 km / h sešlápnete pedál až na podlahu, a podle toho, jak vůz řídíte, dokáže rozpoznat, jak by se měla chovat. S motorem 335i twin-turbo je vozidlo neuvěřitelně rychlé, z nuly na 100 km / h se dostane za 5,3 sekundy, ale i přesto vás nadchne svou rozumnou spotřebou 9.5 l / 100 km, pokud tedy trošku zmírníte tempo. Také je úžasně flexibilní a disponuje točivým momentem 400 Nm při přechodu z 1 300 rpm na 5 000 rpm. Po stránce točivého momentu je na tom tedy lépe než diesel a z hlediska otáček dosahuje maxima 7 000 rpm. Když jsme s ním vyjeli na dálnici, vyšplhali jsme na 250 km / h tak rychle, že jsme si toho skoro ani nevšimli. I v takové situaci zůstalo vozidlo naprosto klidné a stabilní. Šestistupňový manuál ale funguje jedna báseň. Umožňuje vám naplno využít jemné a plynulé dodávky výkonu přesně tak, jak potřebujete, a bez toho, aniž by převodovka měnila rychlostní stupně uprostřed zatáčky. S řadící pákou se pracuje dobře a změna rychlostí je tedy velice snadná. Celý vůz působí velice vyváženě a jeho volant vám dá zavčas vědět, které ze čtyř kol má, nebo by mohlo mít, problémy s přilnavostí k vozovce. Na šestý rychlostní stupeň docela v pohodě zvládnete jízdu rychlostí 60 km / h při 1 000 rpm. Vůz by měl teoreticky dosáhnout maximální rychlosti 293 km / h při 5 000 rpm a vypnutém omezovači. Ve srovnání s ním je 163 kW 325i mnohem usedlejší, a to obzvláště na “komfortních” pneumatikách 225/45 R17. Pořád ale pracuje plynule a bez problému, jak je u BMW motorů zvykem, nemá však takový silný záběr jako 335i. A pokud máte vypnuté DSC, je mnohem větší pravděpodobnost, že dojde k nedotáčivosti. Co na něm oceníte, je jeho spotřeba paliva, která činí 8,4 l / 100 km, což není moc na čtyřmístné kupé, které dokáže zrychlit z 0 na 100 km / h za 6,6 sekund a dosahuje maximální rychlosti 246 km / h. Vyplatí se tedy toto vozidlo koupit? Samozřejmě. Obzvláště 335i. Jistě, není tak výkonné jako BMW M3, ale s dodávkou výkonu je na tom mnohem lépe, a proto bych ho upřednostnil za všech okolností. I kdyby byl ve hře Mercedes-Benz CLK, tak by zvítězilo BMW, tedy alespoň pro mě. Další skvělou verzí je 335 kupé vybavené dieselovým motorem s automatickou šestistupňovou převodovkou, výkonem 213 kW a maximálním točivým momentem 590 Nm, který se s vozidlem skvěle rozumí, ať už při jízdě využíváte ergonomických páček či nikoli. Příval točivého momentu vás nezklame v žádné situaci, i když by vám v některých chvílích mohla dodávka výkonu i točivého momentu připadat slabší. Uvnitř vůbec nezní jako diesel, a pokud jste nikdy neřídili 335i, budete mít z jízdy fantastický pocit. Ocení ho také řidiči, kteří preferují automatickou převodovku, protože model 335d by měl na 100 km teoreticky požadovat o necelé 2 litry paliva méně. Pokud jde čistě o pocit z jízdy, tak u mě stejně vyhrává 335i s manuálem. Ten bych zvolil i přes to, že by mě jeho provoz stál zhruba o třetinu více.
100%