Nastoupil jsem, otočil klíčkem a, jejda, to jsem neměl dělat, jde přeci o diesel. Měl jsem chvíli počkat. Ale nezpotil jsem se. Rozjel jsem se a zjistil jsem, že spojka je sice lehká, ale také dost svéhlavá, takže je rozjezd na dvojku něco, na co si prostě musíte zvyknout. Při jízdě ve městě nebudete muset použít vyšší rychlostní stupeň než čtyřku. Na pětku z něj dostanete dostanete 50 km / h na 1 000 rpm. Po stránce stability a ovládání pohonu na zadní kola je vozidlo přímo senzační. I když by vám kontrola trakce mohla kazit zábavu, ve skutečnosti tomu tak není. Předek zabírá jako šílený a v krajních případech by mohlo dojít přetáčivosti zadní části vozu, ale díky vysoko nastaveným limitům, se vám to podaří jen stěží. Po celou dobu máte úžasný pocit absolutní kontroly nad vozidlem. Přičtěte k tomu zápřah, který nemá ani Mike Tyson, a můžete se upřímně radovat. A to jsme ani nezmínili, jak by se asi cítil řidič Fordu Escort RS Cosworth, který vás nemůže setřást na rovných silnicích nebo v zatáčkách. Přesto se ale jedná o “poklidný” diesel. Motor má rozvodový řetěz Simplex, takže se nemusíte zaobírat žádným rozvodovým řemenem. Výkon se rovná 112 kW, maximální točivý moment činí 330 Nm a z 0 na 100 km/h se dostanete za 8,6 sekundy, přičemž můžete maximálně zrychlit na 215 km/h. Oficiální hodnoty spotřeby paliva pro kombinovaný cyklus jsou 5.5 l / 100 km při produkci emisí CO2 148 g / km. Kvůli velkému pracovnímu vytížení jsem s vozidlem zvládl najet asi 160 km, a tak jsem ho nemohl prozkoumat tak úplně do detailu. Spotřeba se bude u většiny řidičů pohybovat mezi 5 a 6 litry paliva na 100 kilometrů a někteří to zvládnou i se 4.7 litry. Jinak tu není skoro nic dalšího, co by se dalo hodnotit. Vzadu je více místa než ve Volvu S60, a to navzdory tomu, že je o něco kratší. Samotný kufr je dostatečně velký a v porovnání s Alfou Romeo GTV by se dal považovat za enormní. Nevýhodou je cena, která je na “hospodárné auto” příliš vysoká, i když se jedná o hospodárné sportovní auto.
80%