V případě BMW Řady 2 máte na výběr ze čtyř benzínových motorů - 218i, 220i, 228i a M235i. Co se týče dieselů, jsou k dispozici celkem tři. Základní, tříválcový motor 218i je ekonomický, podle oficiálních údajů dosahuje spotřeby okolo 5.6 l/100 km, ale co se týče výkonu, nemůže se rovnat větším, čtyřválcovým benzínům. Z hlediska výše provozních nákladů se nijak výrazně neliší modely 220i se 135 kW a 228i se 180 kW - spotřeba obou se pohybuje mezi 6,3 a 7,1 l/100 km. Rozhodování mezi těmito dvěma modely se tedy bude odvíjet především od vašich představ o ceně a výkonu. Ti, kteří preferují diesel, pravděpodobně půjdou do motoru 218d se 110 kW, ale pro většinu řidičů je ideální variantou 220d se 140 kW, jelikož představuje ideální kombinaci dobrého výkonu, solidního zpracování a efektivní spotřeby. Podle oficiálních údajů spotřeba s manuální převodovkou činí 4,4 l/100 km a 4,1 l/100 km s automatem. Emise CO2 jsou velice nízké, konkrétně 108 g/km. Hlavní nevýhodou dieselu je jeho zvuk. BMW možná vyrábí velice tiché naftové motory, ale se střechou dole je jejich zvuk mnohem mnohem výraznější než v případě benzínů, a to hlavně v případě drahého, avšak velice výkonného M235i. Tento šestiválcový motor dosahuje výkonu 240 kW a dá se koupit pouze ve spojení s upraveným podvozkem M Sport, který je navržen s ohledem na opravdu nadšené řidiče. To ale neznamená, že je BMW Řady 2 Cabrio s menšími motory nudné. Díky rychlým odezvám a skvělé vyváženosti vám jízda bude připadat zábavná i v těch nejostřejších zatáčkách. Tomu pomáhá úžasná manuální převodovka, jejíž nastavení otáček umožňuje mnohem plynulejší podřazování. To se skutečně projeví, až se budete vypořádávat s opravdu náročnou trasou. Stupeň výbavy M sport přidává tužší a ostřejší nastavení odpružení, ale pokud máte rádi stylové doplňky a není pro vás důležitá tuhá jízda, BMW vám umožní si toto nastavení nechat bezplatně odstranit. To bychom doporučili všem až na opravdové nadšence do sportovní jízdy - se standardním odpružením je BMW Řady 2 Cabrio plynulé, avšak stále velice schopné a zábavné. Ve skutečnosti je standardní nastavení odpružení excelentní, kombinuje totiž bezpečné a stabilní ovládání se skvělou jízdní kvalitou, se kterou můžete počítat i v případě drsnějších povrchů. Díky lehkým ovládacím prvkům je manévrování ve městě hračkou. Jedinou stinnou stránkou při jízdě městem je horší viditelnost směrem vzad, pokud nemáte sklopenou střechu. Když je však střecha stažená, tak s viditelností není žádný problém - v tom vlastně spočívá kouzlo BMW Řady 2 Cabrio. Ve většině rychlostí uvnitř vozidla neuslyšíte téměř žádný hluk větru, ale pokud plánujete výlet po dálnici se sklopenou střechou, počítejte s tím, že skládací větrná clona bude lítat nahoru a dolů a s vaším účesem to dopadne prakticky stejně - znamená to však také to, že zadní sedadla budou nepoužitelná. Pokud oproti manuálu preferujete automatickou převodovkou, máte štěstí. Všechny varianty jsou dostupné jak s manuálem, tak s plynulým automatem. Výjimkou je model 225d, který nenabízí možnost manuálu a má automatickou převodovku ve standardním vybavení.
100%