Společnost BMW nabízí Active Tourer Řady 2 se třemi benzínovými a třemi dieselovými motory. Benzínové varianty zahrnují verze 218i, 220i a 225i XDrive, zatímco mezi těmi dieselovými najdete modely 216d, 218d a 220d. Už základní motor 216d disponuje slušným výkonem 85 kW a maximálním točivým momentem 270 Nm, přičemž je zároveň velmi hospodárný. Jeho udávaná spotřeba paliva činí 3,8 l/100 km a produkce emisí 99 g/km. Má tedy vše, co by většina řidičů mohla potřebovat. Podobně je na tom i základní benzínový motor 218i, s nímž dokáže Active Tourer zrychlit naprosto bez problému a stejně tak zvládá i plynulou jízdu po dálnici. Jeho nejvyšší dostupný výkon se rovná 100 kW při maximálním točivém momentu 220 Nm, přesto však jeho produkce emisí nepřekročí 115 g/km. Výrobce udává spotřebu 4,9 l/100 km. Větší motory pochopitelně nabízejí více točivého momentu i výkonu. Nejsilnějším z nich je 225i XDrive s náhonem na všechna čtyři kola a výkonem 170 kW. Jeho produkce emisí sice dosahuje 148 g/km, to je však docela pochopitelné, vzhledem k jeho vysokému výkonu a také tomu, že se jedná o model s náhonem na všechna kola. Totéž by se dalo říct i o jeho spotřebě paliva, která činí 6,4 l/100 km. Dokáže si také poradit se všemi přírodními podmínkami, ovšem je docela drahý. Zlatý střed nabídky nejspíš představuje dieselový motor 218d. Produkuje užitečných 110 kW a 330 Nm točivého momentu a současně je i ekonomický - jeho oficiální spotřeba je 4,1 l/100 km při produkci emisí 109 g / km. To znamená, že není nijak nákladný na údržbu, ale zároveň je na silnici velice schopný, a to za jakékoli situace. Obzvláště dobře funguje v kombinaci s volitelnou osmistupňovou automatickou převodovkou. Manuální převodovka nepracuje tak hladce jako u Volkswagenu Golf SV. Nicméně nehledě na motor a převodovku Active Tourer nabízí dobře vyvážené a přesné ovládání. Má ale náhon na přední kola, a tak v něm řidič nemá takový pocit rovnováhy jako některém z modelů řady 2 Coupé. I tak je ale jízda velice příjemná. Po stránce komfortu je Active Tourer řady 2 také velice obdivuhodný. Dokáže absorbovat retardéry, výmoly i nerovná a poškozená místa na silnici s naprostou jistotou, zejména ve vyšších rychlostech, a přitom si zachovává excelentní stabilitu, pokud na něj tedy až příliš netlačíte. V nízkých rychlostech už nejezdí tak klidně, ale stále je velice působivý. Jediné, co Active Toureru musíme vytknout, je to, jak je hlučný. Není to úplně nejhorší, ale při akceleraci je hrčení motoru opravdu slyšet, zejména v případě třílitrových jednotek. Jedná se však jen o drobný zádrhel na vozidle, které je ve všech ostatních ohledech na velmi dobré úrovni.
80%