Můžete ho mít s třílitrovým benzínovým motorem s výkonem 225 kW nebo s jedním ze dvou dieselů, z nichž první poskytuje slušných 130 kW, zatímco druhý nabízí neuvěřitelných 150 kW. Přesně tak, první z nich dodává 75 kW na litr svého objemu. Model E82 je se svou délkou 4 360 mm o něco kratší než model E92, který měří 4 590 mm (s rozdílem 230 mm). Je ale zvláštní, že není nijak podstatně lehčí. Váha verze E92 se pohybuje mezi 1 420 kg a 1 570 kg, zatímco u E82 mezi 1 450 kg a 1 560 kg. Z 0 na 100 km / h se dostane poměrně rychle, a to za 5,1 sekundy, pravděpodobně vás ale nepřekvapí, že v tomto ohledu není rychlejší než model 335i kupé. Na čtyřku se z 80 km / h dostane na 120 km / h za 5 sekund. Totéž zvládá na pětku za 6 sekund. Rozhodně si tedy umí pospíšit. Spotřeba se v kombinovaném cyklu rovná 9,2 l / 100km. U verze 135i produkce emisí CO2 činí 220 g / km. Je také o něco levnější než 335i, ale jeho řízení je oproti této verzi také docela upjaté. Vozidlo je dostupné pouze s pneumatikami 215/40 R18 vepředu a 245/35 R18 vzadu - obě varianty byly podle všeho navrženy speciálně pro tento model. Sice s nimi máte dobrý kontakt s vozovkou, ale také dost ucítíte přejezdy přes hrbolky, nerovnosti a výmoly, které 335i skvěle absorbuje. Tomu moc nepomáhá ani rychlé, až příliš lehké a svobodné ovládání volantu, které připomíná BMW Z4 M. Samozřejmě se na něj dá zvyknout poměrně rychle. Velice citlivá elektronika vozidla si navíc umí poradit s tím, aby vás udržela na silnici. Jen se prostě neřídí tak dobře jako E92 a ani není tak pohodlný, tedy alespoň pro mě ne. Vypadá to, jakoby sedadla byla navržena pro lidi s delšími zády nebo užšími rameny, než mám já. Zkráka jsem do nich nezapadl. Pravděpodobně bych zvolil 150 kW model 123d s dojezdovými pneumatikami 205/50 a 245/45 R17, které o něco lépe absorbují nerovnosti na vozovce. Zrychlení z 0 na 100 km / h mu trvá 6,8 sekundy, což přesně odpovídá potřebám většiny řidičů, které o jeho koupi jistě přesvědčí jeho spotřeba 5,2 l / 100 km. To platí i pro jeho cenu, pokud si tedy vyberete variantu SE. Určitě se vyhněte verzi M Sport, která přichází s těmi stejnými většími nízkoprofilovými pneumatikami a tuhým odpruženým jako verze 135i. Neměl jsem dost času, abych si počkal, až se na mě dostane řada, abych si ji taky vyzkoušel. Co ale modelu E82 kupé nemůžeme vytknout, je jeho kufr se slušnou kapacitou 370 litrů a také fakt, že se do něj pohodlně usadí čtyři dospělí pasažéři, kteří si budou moci užívat dostatečného místa pro hlavu i nohy. Společnost BMW se o rok později rozhodla odhodit střechu a vypustila na trh model E83 kabriolet s mnohem příznivější cenovkou než E93 s elektricky sklápěcí střechou a rychlým motorem 135i. Na Tokyo Show také odhalili atraktivní verzi “tii”, takže to všechno dává smysl. Přichází jak jinak než v bílé - nejlepší barvě.
80%