S 300 koní a zdravým točivým momentem je S3 opravdu velmi rychlé. V případě třídveřového systému S Tronic trvá 0-62 km / h jen 4,8 sekundy, ale ještě těžší pětidveřová verze s manuální převodovkou bude mít stejný sprint v impozantních 5,3 sekundách. Všechny modely mají elektronicky omezené maximální rychlosti 155 km / h. Manipulace je výborná. Řízení může být přizpůsobeno osobním vkusům, ale bez ohledu na nastavení je ostrý a dává slušné množství zpětné vazby. Pružení, které je dostatečně pevné, aby udrželo úroveň a stabilitu v zákrutách, nabízí dobrý jízdní komfort a systém Quattro pro pohon všech kol zajišťuje skvělou trakci, ať už při vysokých rychlostech v zatáčkách nebo při zrychlování z těsných rohů. Špičkový výkon je 300 koní a špičkový točivý moment je 380 Nm, který je k dispozici od 1800 otáček za minutu až po 5000 ot./min. To znamená, že motor má velkou odezvu téměř bez ohledu na zvolený převodový stupeň - ideální pro lehce projíždějící auta na dálnici. To také dělá S3 docela odpuštěné, pokud si vyberete nesprávné zařízení, když navlékáte rohy dohromady na zkroucené silnici. Šestistupňová manuální převodovka je poměrně hladká a přesná a je zde také šestistupňová převodovka S tronic. Opět je hladké a rychlé, abyste se převlékli nahoru nebo dolů, ať už je vozidlo poháněno tvrdě, nebo je to prostě na trundu do místních obchodů v rušném městě. Navzdory ohromné síle má S3 impozantní ekonomiku. Nejslabšími verzemi S3 jsou ty s převodovkou S tronic, které ovládají 40,9 mbar v kombinovaném cyklu bez ohledu na počet dveří - emise jsou 159 g / km. Manuální verze jsou blízká s hodnotami 40,4mpg a 162g / km. 2,0-litrový motor TFSI je čtyřválcový v posledním modelu S3, takže zatímco výkon je velmi dobrý, je to o něco méně v cestě dramatického zvuku - předchozí S3 měl pětvalcový motor s výraznějším špičkou. To znamená, že současné auto zní dobře, s tlumenými popovými záblesky a zmrzáním, když mění rychlostní stupeň a hlučný hluk při vyšších otáčkách motoru.
80%