Audi A8 je dostupná s řadou velice výkonných, avšak relativně efektivních motorů. Nejpopulárnější je 3.0 TDI - i když se jedná o nejmenší z nich, rozhodně není žádnou ostudou. Je velice dobře zpracovaný a plynulý a k A8 se hodí naprosto perfektně - také dává největší smysl, co se provozních nákladů týče. Je dostupný se systémem náhonu na všechna kola s označením Quattro a má spoustu výkonu a působivých 550 Nm maximálního točivého momentu. To znamená, že akceleruje bez sebemenšího problému, což z něj dělá ideální motor pro jízdu na delší vzdálenosti. Možná nemá okamžitý záběr jako výkonnější motory, ale to není problém, protože v případě luxusních vozidel je prioritou komfort. Avšak nejlepší na něm je to, že v některých verzích jeho spotřeba dosahuje pouhých 5,6 l / 100 km. Pro více výkonu je k dispozici 4.2 TDI, což je úžasný motor s bouřlivou silou. Poskytuje okamžitou akceleraci i v nízkých otáčkách a působí neskutečně mocně. Jeho spotřeba dosahuje 7,6 l / 100 km, což je na takový výkon opravdu úctyhodné. Standardní převodovkou na všech A8 je pokrokový osmistupňový automat Tiptronic, který dodává plynulé a rychlé převody. Pokud jste opravdovými nadšenci, na volantu naleznete manuální páčky, které se vám budou hodit, když budete chtít měnit převodové stupně sami. Na tak luxusní vozidlo připomínající limuzínu to může působit jako neobvyklá funkce, ale díky neskutečně lehké hliníkové karoserii disponuje Audi A8 skvělými jízdními vlastnostmi a ovládáním, které připomíná spíše sportovní hatchback. V zatáčkách je hbité a na rychlé změny směru reaguje rychle, takže vypořádávání se s úzkými zatáčkami není jen zábavné, ale ani se z něj pasažérům nezatočí hlava. Tato schopnost zatáčení nemá na jízdní kvalitu žádný negativní dopad, A8 je v tomto smyslu vychytané do posledního detailu. Toho je mimo jiné dosaženo skrze excelentní systém Audi Drive Select, který přichází jakožto součást standardního vybavení. Umožňuje řidiči nastavovat zatížení volantu, reakci plynového pedálu, řazení a vzduchového pérování pomocí tří přednastavených módů - Comfort, Automatic a Dynamic. Všechny se od sebe výrazně liší, ale automatické nastavení je natolik schopné, že bude pro většinu řidičů naprosto dostačující. Jediná kritika se týká řízení, které často působí poněkud uměle a až moc asistovaně, ačkoliv i tak na úkony řidiče velice dobře reaguje a působí vyváženě i při vyšších rychlostech. Takže i při jízdě po dálnici je model Audi A8 úžasně stabilní a spolehlivý, čemuž dopomáhá dvojité sklo, díky kterému je kabina téměř úplně tichá. Model A8 je nabitý technologiemi - ta nejchytřejší z nich umožňuje satelitní navigaci a převodovce navzájem “komunikovat”. Za použití digitálních silničních map dokáže rozpoznat zatáčky či kopce a následně jim uzpůsobit řazení, díky čemuž se vyhnete zbytečnému podřazování, takže ušetříte na palivu a ještě si užijete mnohem pohodlnější jízdu.
100%