Pojďme si rovnou vyložit karty na stůl. Audi A8 disponuje šestistupňovou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu a systémem “Dynamic Shift Control”. Tento systém vám umožňuje řadit pomocí dvou páček umístěných na volantu, ať už jste v módu Tiptronic, Drive nebo Sport. Výhoda módu Sport spočívá v tom, že podrží zařazenou rychlost po celou dobu průjezdu zatáčkou, takže se vám nestane, že by převodovka podřadila, když se nacházíte v jejím vrcholu. Motor vydává příjemný zvuk, typický pro jednotky V8, a ve vyšších otáčkách rychle nabírá rychlost. Všechno tedy vypadá dobře, a to i intuitivní systém MMI (Multi Media Interface), vedle kterého vypadá iDrive BMW Řady 7 jako fatální chyba, která přetáhne kupce od řady 7 k Audi A8. Když ale došlo na opravdu klikaté silnice, nevypadalo to, že by záleželo na tom, ve kterém módu právě jedeme. S kvílením pneumatik a nedotáčivostí jsme se setkali prakticky v každé zatáčce. Na rozdíl od Mercedesu třídy S 4-Matic jsme se nemohli spolehnout na to, že se přední část vozu bude pochybovat tam, kam bychom potřebovali, a to ani nemluvíme o extrémních situacích. Silnice, na kterých jsme tento model testovaly, byly nepochybně velmi náročné - jezdili jsme stále do kopce a z kopce a jedna zatáčka střídala druhou. Bylo tedy dost obtížné udržet auto ve správném směru. Mohli byste namítat, že by stačilo zpomalit, a máte pravdu. Audi A8 by však měla být přeborníkem ve své třídě. K čemu je tedy pevná kontrukce těla a sofitikovaného systému náhonu na všechny kola, když je ve výsledku takový problém udržet vozidlo ve správném jízdním pruhu? Samozřejmě, když na něj trošku přitlačíte, dá se to zvládnout. Koneckonců i starý Opel Vectra má někdy sklony k nedotáčivosti. Stávat by se to však nemělo. Nakonec jsme se rozhodli vyzkoušet také verzi 4.2 Sport, která má o 20 % nižší světlou výšku, o 20 % tužší odpružení a je posazená na větších, 19” kolech a pneumatikách. A rozdíl byl obrovský! Tato verze jela jako po másle, skoro bychom ji přirovnali k našemu oblíbenému Mercedesu S500 4-Matic a možná je dokonce o něco lepší. A8 4.2 Sport patří do úplně jiného soudku. I v dešti vjíždí do zatáček se značkou dávkou sebevědomí a když v půlce zjistíte, že je zatáčka prudší, než jste si mysleli, tak se i při rychlém manévrování nijak zvlášť neotřese. I když se něco zvrtne a všechna čtyři kola ztratí trakci, tak nad situací snadno převezmete kontrolu bez toho, aniž by se z tohoto malého dramatu stala obrovská krize. Na rovince motor V8 v okamžiku zrychlí na 190 km / h - maximální rychlost je omezena na 250 km / h, ale kdyby nebyla omezená, dostali byste se klidně až na 275 km / h. Nicméně jedná se o limuzínu (i standardní verze poskytuje spoustu prostoru pasažérům zadní řady sedadel a v A8L ho dostanete ještě o 13 cm více). Jen hrstka řidičů by mohla mít vážný problém s jeho ovládacími vlastnostmi v extrémních podmínkách. Těm bychom rádi řekli, že nezáleží na tom, zda si zvolí mód Comfort, Automatic nebo Dynamic, protože jízdní kvalita je vždy excelentní, což pocítí zejména cestující na zadních sedadlech. Poté jsme také vyzkoušeli “nesportovní” verzi 3.7, která sice nemá takový záběr jako 4.2, ale pokud použijete řadící páčky, můžete se snadno dostat až na 215 km / h. V takových rychlostech můžete navíc počítat s bezprostřední stabilitou. Tato verze se ovládala mnohem lépe než starší 4.2 litrový model - mnohem lépe zvládá nedotáčivost a má přesný a předvídatelný náhon na předních kolech. Pokud pro vás peníze nepředstavují problém, určitě bychom ale raději doporučili verzi 4.2 Sport. Po těchto zkušenostech musíme říct, že to vypadá, že s prvním vozem, který jsme testovali, bylo něco v nepořádku. Možná to bylo tlakem v pneumatikách, což by se dalo spravit velmi jednoduše. Problém mohl spočívat i v nějakých součástkách v pneumatikách nebo se v horším případě mohlo jednat o geometrickou odchylku. Pravděpodobně to ale bylo tím tlakem v pneumatikách. Řidič Audi Sebring a Le Mans, Perry McCarthy, toto auto testoval pár dní před námi a také říkal, že se zdálo být tak nějak “mimo”. Než tuto recenzi uzavřeme, musíme zmínit několik věcí, které by potenciální kupci měli vědět. Společnost Audi později doplnila nabídku motorů o 4.0 litrové V8 TDI s výkonem 202 kW a maximálním točivým momentem 650 Nm. Za příplatek Audi nabízí také balíček pro servis a údržbu, který zahrnuje pravidelné kontroly po každých 5 letech nebo po určitém počtu najetých kilometrů a také silniční asistenci. Nová hliníková konstrukce a panely jsou o 60 % pevnější než dříve a také se snadno opravují - mnohem snadněji, než když jsou vyrobené z oceli. Hliníkové části se totiž nahrazují jako skládačka a jsou navíc levnější než ty ocelové, které nabízí konkurence. Později se k nabídce připojila také o 13 mm delší verze A8L a také W12 6.0 Quattro A8L. A to je asi tak vše. Skvělé auto a silný konkurent pro Mercedes třídy S a samozřejmě také BMW řady 7 a Jaguar XJ8.
60%