Společnost Audi se vždy snaží zdůraznit nízkou hmotnost jejích vozů, které je dosaženo rozsáhlým použitím hliníku a vysoce kvalitní oceli, a verze A7 Sportback není výjimkou. Model 3.0 TDI váží 1 770 kg, což je na auto této velikosti dost obdivuhodné, zejména ve srovnání s vozidly jako BMW Řady 5 GT, jehož hmotnost dosahuje více než 2 000 kilogramů. To má pozitivní vliv jak na ovládání, tak i na spotřebu paliva. Jelikož nemá A7 Sportback příliš zbytečného nákladu, působí velice mrštně, vlastně spíše jako mnohem menší auto, a ani v sérii několika prudkých zatáček neztrácí rovnováhu, je stabilní a velice hbitý při změně směru jízdy. Za to můžeme částečně vděčit i tomu, že je Audi A7 Sportback prvním objemným modelem této značky, který využívá nové generace systému náhonu na všechna čtyři kola Quattro, jenž využívá aktivní středový diferenciál a vektorování točivého momentu. Jedná se o komplexní systém, ale ve zkratce to funguje tak, že systém vektorování točivého momentu rozpozná, jestli mají kola v zatáčce tendenci ke smyku, a v takovém případě je lehce přibrzdí - zkrátka k tomu nepotřebujete nic víc než menší zapojení brzdových destiček. To umožňuje, aby se do kol na vnější straně zatáčky dostalo více točivého momentu, díky čemuž má vůz ostřejší reakce, a tak není třeba příliš točit volantem. Funguje to skvěle - průjezd zatáčkami je v A7 Sportback přímo vzorový, protože má excelentní stabilitu a bezproblémový záběr. Systémem Quattro, tedy náhonem na všechna kola, jsou vybaveny všechny verze až na méně výkonné 3.0 TDI, které má ale i tak velmi dobré jízdní vlastnosti a je více než schopné dosáhnout rychlého tempa díky 400 Nm točivého momentu. Poskytuje uvolněnější jízdu než výkonnější verze - z velké části proto, že přichází s osmistupňovou automatickou převodovkou Multitronic namísto sportovnější sedmistupňové převodovky S Tronic, kterou disponují modely se systémem Quattro. Multitronic, jak byste od CVT převodovky mohli očekávat, pracuje velmi plynule, ale občas potřebuje pár vteřin navíc, než zařadí příslušnou rychlost. Jednoduše není tak pohotová jako S Tronic, ale pro uvolněnou jízdu je naprosto ideální. V červenci roku 2011 byl představen model 3.0 TDI Quattro se 150 kW, který je namísto osmistupňového automatu Multitronic vybaven sedmistupňovou převodovkou S Tronic. Navzdory tomu, že má náhon na všechna kola, je ve skutečnosti o něco rychlejší - zrychlení z 0 na 100 km / h mu zabere 7,2 sekundy. Výkonnější verze 3.0 TDI Quattro (původně s výkonem 180 kW, který byl později navýšen na 200 kW) má spoustu točivého momentu, který mu zajišťuje spoustu záběru ve středních otáčkách, jedinečný výkon a skvělé reakce při sešlápnutí plynového pedálu, díky čemuž je pro Audi A7 Sportback dokonalý. Excelentní dvojspojková převodovka Multitronic také funguje skvěle - na volantu navíc máte k dipozici páčky, s jejichž pomocí můžete řadit i manuálně. I přesto, že je tak schopná, nijak neovlivňuje spotřebu paliva. Model Audi A7 Sportback je ideální na jízdy na dlouhé vzdálenosti. Má vynikající izolaci zvuku a díky jeho hladkému, pravidelnému tvaru se nesetkáte téměř s žádným hlukem větru. Jízda je příjemná a vůz se dobře ovládá, avšak modely S dostávají snížené sportovní odpružení (a 19” ALU kola), které je podstatně tužší, proto nejsou úplně vhodnou volbou, pokud očekáváte opravdové pohodlí. Přesto se ale s nerovnostmi na silnici vyrovnávají docela dobře a pouze s občasným drkotáním. Všechny modely jsou vybaveny systémem Audi Adaptive Dynamics, který vám umožňuje upravit nastavení volantu, reakcí plynového pedálu a převodových poměrů v závislosti na tom, jestli hledáte komfortní nebo o něco sportovnější zážitek. Mezi volitelnými položkami najdete také adaptivní vzduchové odpružení.
100%