Nejsilnější stránkou Audi A6 Avant je bezpochyby jeho zpracování. Toto vozidlo je na silnici velice plynulé a tiché díky velice efektivně tlumeným motorům a do kabiny se také nedostává téměř žádný hluk větru. A6 Avant je neskutečně klidný i při vyšších rychlostech. Jízdní kvalita je na velice dobré úrovni. Modely S přicházejí se sníženým sportovním odpružením, které je znatelně tužší, ale nijak přehnaně, takže na každodenní jízdu je naprosto ideální. Standardní pérové odpružení zajišťuje dobrou kombinaci jízdního komfortu a ostrého ovládání. Můžete si zažádat i o volitelný systém adaptivního vzduchového odpružení, které zahrnuje elektronicky ovladatelné tlumení, jež lze přepnout na tužší nebo naopak na měkčí nastavení pro pohodlnější jízdu. Všechny modely přicházejí ve standardním vybavení se systémem Audi Drive Select, který vám umožňuje pozměňovat nastavení plynového pedálu, rychlostních stupňů automatické převodovky a posilovače řízení. Tento systém je nově nastaven tak, aby byla spotřeba paliva co nejefektivnější. Řízení řidiče okrádá o kontakt s tím, co se děje na vozovce, ale pořád je dobře vyvážené a responzivní. A6 za volantem rozhodně nepůsobí jako velké auto, jelikož je v zatáčkách velice hbité a náklon vozidla minimální. V zatáčkách mu také nedělá problém dosáhnout potřebného záběru, za což můžeme vděčit nízké celkové hmotnosti. Přibližně 20 % karoserie je tvořeno hliníkovými komponenty, takže 2.0 TDI váží pouhých 1 640 kg - pro srovnání, Mercedes-Benz třídy E váží 1 845 kg. Většina modelů A6 Avant má motor 2.0 TDI a není těžké pochopit proč. Jedná se o skvělý motor, který si s tímto vozidlem špičkově rozumí. Ty nejlepší verze dosahují výkonu 140 kW a spotřeby, která se rovná pouhým 4,7 l / 100 km - alespoň tedy podle oficiálních údajů. Standardní převodovka je slušný šestistupňový manuál, ale TDI se lépe hodí k osmistupňovému automatu Multitronic, což je CVT převodovka s přednastavenými převodovými poměry, která pracuje plynule a bez námahy. Tato převodovka je také součástí standardního vybavení u modelu 3.0 TDI s náhonem na přední kola a 150 kW, zatímco výkonnější 3.0 TDI Quattro má 180 kW a dvouspojkovou převodovku S tronic se sedmi rychlostmi. V6 diesel je povedený motor, který je velice plynulý, ale i tak poskytuje solidní záběr, když to potřebujete - z 0 na 100 km / h se dostává za 7,2 sekundy, i tak je jeho spotřeba stále dobrá - 6 l / 100 km ve verzi s náhonem na všechna kola Quattro a 5,2 l / 100 km ve verzi s náhonem na přední kola. Je však odsunut do ústraní třílitrovým TDI motorem twin-turbo, který se z 0 na 100 km / h dostane za pouhé 5,3 sekundy. BiTDI disponuje působivým výkonem 230 kW, ale svůj silný záběr má hlavně díky maximálnímu točivému momentu 650 Nm. Jedná se o nejvýkonnější model z nabídky a jeho výfuk zní sportovně nehledě na otáčky motoru. Z klidového režimu se dokáže rozjet opravdu rychle a osmistupňová automatická převodovka Tiptronic se stará o rázné a rychlé převody. Posledním motorem nabídky je benzín 3.0 TFSI s 220 kW, který ve standardním vybavení přichází s náhonem na všechna kola Quattro. Požitek z jízdy je s ním maximální a má skvělý záběr v jakýchkoli otáčkách, ale v porovnání s dieselem je poněkud žíznivý, jeho spotřeba dosahuje 8,2 l / 100 km.
100%