Původně byly k dispozici čtyři různé varianty Audi A6 Allroad - jedna poháněná 3.0 TFSI benzínovým motorem a ty další 3.0 TDI dieselem s rozličnými výkony. Není překvapením, že do TFSI tolik lidí nejde, protože jeho spotřeba je v porovnání s TDI opravdu vysoká. Diesely se navíc k tak velkému kombíku, jako je A6 Allroad, mnohem lépe hodí, co se každodenního používání týče. Základní TDI, se kterým standardní A6 přichází s náhonem na přední kola a multitronic CVT převodovkou, dosahuje 150 kW. S převodovkou S tronic je situace trošku jiná a vozidlo je responzivnější, nicméně verze se 180 kW je znatelně rychlejší a se 130 Nm točivého momentu navíc si rozdílu opravdu všimnete, hlavně co se předjíždění týče. Nejlepším motorem z nabídky A6 Allroad je BiTDI. Jak už název napovídá, je vybaven dvěma turbodmychadly, která navyšují výkon V6 dieselu na 230 kW a maximální točivý moment na 650 Nm. Audi R8 V10 má pro představu 540 Nm. Na papíře vypadá rychle, akcelerace z 0 na 100 km / h trvá pouhé 5,6 sekundy - pamatujte na to, že se také jedná o velký kombík. Všechen ten točivý moment znamená, že se BiTDI nedá vybavit převodovkou S tronic, takže Audi použilo osmistupňovou převodovku Tiptronic z Audi A8. Co se týče jízdních vlastností, BiTDI vyčnívá nad jakýmkoliv jiným dieselem v nabídce Audi, má totiž silný záběr v nízkých otáčkách a navíc skvěle reaguje. Turbo na sebe nenechá dlouho čekat - akcelerace je prakticky okamžitá, takže můžete nabírat rychlost zcela bez námahy. Působí také docela sportovně, čemuž dopomáhá výfuk s akčním členem. Díky němu zvuky výfuku připomínají spíše benzínový motor V8 než diesel. Může se to zdát zbytečné, ale funguje to opravdu výborně a jednotka BiTDI získává zvuk hodný jejího výkonu, a to jak zvenčí, tak i uvnitř kabiny. A6 Allroad v základním vybavení samozřejmě přichází se systémem náhonu na všechna kola zvaným Quattro. Mimo to má ale také systém vektorování točivého momentu, se kterým se můžete běžně setkat spíše u výkonnějších vozů. Jeho princip je docela komplikovaný, ale zjednodušeně řečeno funguje tak, že v zatáčce lehce zabrzdí vnitřní kola, díky čemuž je ovládání ostřejší a vůz mnohem hbitější. Také to znamená, že není třeba nijak razantně točit volantem. I když A6 nepatří mezi skutečné terénní vozy, disponuje nastavitelným odpružením. Můžete ho o 15 mm snížit pro jízdu ve vysokých rychlostech a v situacích, kdy je to potřeba, zvýšit o 35 mm. Když pojedete pomalu, můžete jej zvednout ještě o 10 mm, co využijete například na cestách s hluboce vyjetými kolejemi. Pro posílení terénního dojmu je tu také nový asistent pro jízdu do kopce, který udržuje rychlost (mezi 10 a 20 km / h) na strmých cestách - hodí se zejména ve sněhu. V roce 2014 prošla Audi A6 Allroad revizí a dočkala se nových motorů. Z nabídky vypadl motor 3.0 TFSI a jednotka 3.0 TDI byla vylepšena a dostala tři verze výkonu - 160 kW, 200 kW a 235 kW. Všechny jsou stejně tak plynulé a dobře zpracované jako ty předchozí, ale mají lepší výkon a nižší spotřebu.
100%