Audi A5 je dostupná s mnoha benzínovými i dieselovými motory - a všechny z nich jsou poměrně silné a nabízejí dobrý výkon. Základní benzínový motor TFSI má objem 1.8 litru a výkon 130 kW. Pak je tu také dvoulitrová jednotka TFSI se 169 kW, nicméně ti, kdo hledají opravdu mimořádný výkon, zvolí pravděpodobně verzi S5 s třílitrovým motorem V6, který disponuje výkonem 245 kW. Většinu kupců však budou zajímat spíše diesely. Ty jsou k dispozici celkem tři - dvoulitrová jednotka s výkonem 140 kW, třílitrové TDI V6 se 180 kW a dvoulitrové TDU Ultra se 120 kW. Poslední z nich nejvíce ocení řidiči služebních automobilů, jelikož produkuje pouze 108 g emisí CO2 na jeden kilometr, díky čemuž se jedná o verzi A5 s nejnižšími provozními náklady. Navzdory tomu, že se jedná o základní motor, je responzivní a dostatečně silný na jízdu po dálnici a předjíždění. Přichází však pouze s manuální převodovkou, což by některé řidiče mohlo odradit. Diesel se 140 kW by se dal považovat za lepší volbu, protože poskytuje lepší výkon a také možnost volby náhonu na všechna čtyři kola s názvem Quattro, který je propojený buď s manuální, nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou S Tronic. V případě náhonu na přední kola můžete vybírat mezi manuální a automatickou převodovkou Multitronic CVT. Třílitrové TDI V6 vás sice vyjde docela draho, ale s Audi A5 si perfektně rozumí, a to zejména díky 580 Nm točivého momentu, který je dostupný prakticky na povel. Akcelerace vás tím pádem nestojí žádnou námahu, což oceníte zejména během přejíždění. Zpracování je také velmi dobré a ani o spotřebě se nedá říct, že by byla vyloženě špatná, konkrétně činí 6,1 l/100 km. S tímto motorem přichází v základním vybavení také systém Quattro a sedmistupňová automatická převodovka S Tronic. Přestože je diesel obvykle prvotní volbou většiny kupců A5, není žádný důvod odepisovat benzínové varianty, zejména pak dvoulitrové TFSI se 169 kW. Díky 350 Nm točivého momentu, který můžete využívat i v nízkých otáčkách, se jedná o silného zástupce nabídky - rychle nabírá tempo a i přesto má podle oficiálních údajů docela nízkou spotřebu paliva, a to 7.1 l/100 km. Na silnici je model A5 velmi tichý, a tak od něj můžete očekávat výjimečně příjemnou jízdu po dálnici. Na venkovských silnicích sice působí trochu moc zatíženě, čemuž nepomáhá ani jeho nejasné ovládání, na druhou stranu má slušný záběr i ve verzích s náhonem na přední kola. V případě verzí se systémem Quattro, které se mimochodem ovládají skvěle i za špatného počasí, samozřejmě pocítíte ještě více trakce v zatáčkách. Odpružení skvěle balancuje na hranici dobrého ovládání a jízdního komfortu - Audi A5 je v zatáčkách velice stabilní a zároveň není nijak nepohodlná při jízdě po nerovných silnicích nebo výmolech, pokud tedy nejsou nijak extrémně hluboké. Větší ALU kola by mohly jízdní kvalitu lehce ovlivnit, což platí také pro sportovní odpružení u modelů řady S, takže se jim raději, pokud možno, vyhněte.
80%