Jestliže se v případě Audi A5 Sportback rozhodnete pro dvoulitrový diesel TDI se 140 kW, dostanete nízkou produkci CO2, nízké provozní náklady a manuální či automatickou převodovku stejně, tak jako náhon na přední nebo všechna čtyři kola. K dispozici budete mít také dvoulitrový benzín TFSI se 185 kW a třílitrový diesel TDI se 160 kW - oba přicházejí pouze s automatickou převodovkou S Tronic a systémem náhonu na všechna kola zvaným Quattro. Dvoulitrový diesel TDI se 140 kW představuje vhodnou volbu pro většinu řidičů. Je tichý, responzivní a jeho 400 Nm točivého momentu dostupných v rozmezí 1 750 a 3 000 rpm. Díky tomu je vůz velmi hbitý, což podstatně usnadňuje předjíždění a zařazování se do provozu na dálnici. V základu spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou, ale s automatem S Tronic si rozumí mnohem lépe, jelikož řadí rychle a plynule. Řízení je díky tomu velmi snadné, zejména v dopravních zácpách nebo na dálnici. Nejenže je tento 140 kW motor velice schopný, má také nízké provozní náklady. Oficiální spotřeba se liší podle velikosti použitých kol a stupně výbavy, ale může dosahovat až 4 l/100 km při emisích 106 g/km, což jsou dobré zprávy hlavně pro řidiče z povolání. Ani u silnějších motorů nejsou provozní náklady nijak zvlášť vysoké - oba se mohou pochlubit příznivou spotřebou paliva i slušnou produkcí emisí. I když se A5 Sportback cítí na dálnici jako doma, pořád se dobře řídí i na zakroucených silnicích, protože má dobře vyvážené ovládání, silné brzdy a spoustu trakce, a to i u verzí, které mají náhon na přední kola namísto systému Quattro. Vůz je v zatáčkách velice stabilní, takže se příliš nenaklání, a celková jízdní kvalita je také na dobré úrovni, za což můžeme mimo jiné vděčit odpružení, které s lehkostí absorbuje většinu hrbolů a výmolů. Na větších ALU kolech už to ale tak růžové není. Obě výkonnější verze do jízdy vnášejí větší charakter a lepší jízdní vlastnosti, a protože již v základní výbavě disponují systémem náhonu na všechna kola, tak s vámi téměř za každých podmínek spolupracují zcela bez potíží. Mokrá silnice pro ně nepředstavuje žádný problém a i přesto jsou jejich emise i spotřeba paliva úctyhodné, vezmeme-li v úvahu jejich výkon a maximální točivý moment. A pokud máte v plánu jezdit velmi rychle, vždy je tu verze S5. Pohání ji 260 kW benzínový motor V6, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a systémem Quattro. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere méně než pět sekund a celkově můžete dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h. Toto vzrušení vás však bude stát podstatně více než základní model A5 Sportback.
80%