Audi A5 Coupé 2016 je mnohem tišší a na silnici plynulejší než její předchůdce. Toho je dosaženo díky vylepšené aerodynamice a lepší izolaci zvuku, společně s nově vyvinutým předním a zadním odpružením. Motor takřka nejde slyšet a dokonce i modely S na 20-palcových kolech jsou na drsnějších silnicích velmi pohodlné. Pravděpodobně se jedná o oblast, kde A5 udělala oproti originálu největší posun. Tím nechceme říct, že je jízda v zatáčkách nestabilní. A5 skvěle zvládá kombinovat kvalitní jízdu a dobré ovládání, zatímco řízení je také dobře vyvážené. Bezproblémově si poradí se sérií úzkých zatáček a k dispozici je spousta záběru a trakce, a to i ve variantě s náhonem na přední kola. Navíc velice šikovně absorbuje hrboly a výmoly na silnici, takže i na silnicích horší kvality se vám pojede plynule a svižně. Díky lehčí karoserii váží Audi A5 méně než dříve, konkrétně o nějakých 60 kg, což má pozitivní vliv jak na ovládání, tak na spotřebu paliva. Takže zatímco má 2.0 TDI více výkonu než dřív, a to 140 kW, je ekonomičtější - jeho spotřeba podle oficiálních údajů dosahuje 4,1l/100 km. Nicméně v praxi bychom počítali s tím, že se bude točit okolo 6 l/100 km, protože takovou zkušenost máme i v případě modelu A4 Avant. 2.0 TDI také dostává vylepšenou verzi šestistupňové manuální převodovky, ale zvolili bychom spíše sedmistupňový automat S Tronic, jenž můžete poprvé dostat s náhonem na přední kola, který nahrazuje převodovku multitronic CVT, která byla dostupná u předchozího modelu. Vylepšení převodovky S Tronic se týká hlavně samotného řazení - a opravdu se to povedlo. Často jsme kritizovali dvouspojkovou převodovku za to, že je váhavá a nerozhodná, ale provedené změny tyto problémy eliminovaly, díky čemuž dosáhla takové plynulosti a rychlosti, jak byste od Audi očekávali.
100%