V případě Audi A4 si můžete vybrat ze širokého spektra motorů, jejichž výkon se pohybuje v rozmezí od 110 do 200 kW. V nabídce jsou zastoupeny hlavně diesely, ale pokud preferujete benzín, nezoufejte, k dispozici jsou tři - 1.4 litrový se 110 kW a dvoulitrový se 140 nebo 110 kW. Nabídka dieselových motorů je opravdu široká - od efektivní dvoulitrové 110 kW ultra jednotky po 200 kW 3.0 TDI Quattro, jenž by se dalo považovat za nejpovedenější motor od Audi vůbec. Nejatraktivnější možností pro řidiče firemních automobilů bude pravděpodobně dvoulitrové TDI ultra díky svým nízkým emisím, jež činí 99 g/km, a spotřebě, která podle oficiálních údajů dosahuje pouhých 3,8 l/ 100 km, takže provozní náklady jsou opravdu obstojné. Navzdory tomu, že se jedná o základní motor, je velice tichý a schopný - z 0 na 100 km/h se dostane za 9,2 sekundy. Má spoustu točivého momentu pro jízdu na dálnici a práce s jeho parádní manuální převodovkou vás nebude stát vůbec žádnou námahu. Nicméně Audi A4 si nejvíce rozumí s automatem. Dvoulitrové TDI se 140 kW, které je dostupné se sedmistupňovou převodovkou S Tronic, představuje optimální kombinaci dobrého výkonu a působivé spotřeby paliva. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 7,7 sekundy, zatímco produkce emisí CO2 činí 103 g/km. Co se týče spotřeby, uvádějí se 4 litry na 100 km. Ti, kdo touží po opravdu seriózním výkonu, mohou zvolit třílitrový diesel V6, který je vybaven systémem náhonu na všechna kola zvaným Quattro a přichází se 160 či 200 kW. Druhá varianta disponuje obrovským točivým momentem - 600 Nm - díky čemuž se dostává z 0 na 100 km/h za pouhých 5,3 sekundy. A nejlepší na tom je, že navzdory tak silnému výkonu činí produkce emisí pouhých 129 g/km, pokud tedy zvolíte tu nejmenší velikost kol. Nehledě na to, co se ukrývá pod kapotou, je nová A4 tichým, skvěle zpracovaným vozidlem. Díky skvělé aerodynamice a dobrému tlu. Audi uvádí, že je tento model stejně tichý jako A8, čemuž by se dalo věřit, nicméně u vozidel s většími ALU koly už to není tak růžové - ty totiž na drsnějších povmení zvuků v kabině neuslyšíte skoro žádný hluk větru či motoru, a to dokonce ani při dálničních rychlostechrších docela rachotí. Větší kola kazí kvalitu jízdy. Při jízdě přes výmoly A4 působí s volitelnými 19-palcovými koly příliš tuze, což znamená, že nerovnosti na vozovce jdou v kabině dost cítit. Tento problém však vymizí, když zvolíte menší kola - ve skutečnosti A4 jezdí velice plynule se základními 17-palcovými ALU koly. A pokud se rozhodnete pro stupeň výbavy S, dostanete tužší sportovní odpružení, to se však dá odstranit. Zatáčkami jezdí A4 velice vyváženě, náklon vozidla je minimální a záběr skvělý - a to hlavně s náhonem na všechna kola. Nejedná se však o auto, které by bylo zamýšleno pro jízdu na těch nejhorších silnicích pod Sluncem - více mu sedí dlouhé cesty po dálnici, kde vás ohromí jeho excelentní tlumení okolního hluku a obrovské pohodlí. Všechna vozidla přicházejí s možností nastavení jízdních módů v rámci systému Audi Drive Select, který řidiči umožňuje výběr z různých profilů, které pozměňují řízení, odezvu plynového pedálu a třeba dokonce i klimatizaci. Tak dostanete ekonomičtější, ostřejší či sportovnější jízdu - záleží jen na vašich přáních. V praxi je rozdíl sice mírný, ale rozhodně si ho všimnete. Většina řidičů však bude se základním nastavením víc než spokojena.
100%