Model A4 Avant se nabízí jak s benzínovými motory, tak s diesely. Naftové motory představují nejlepší kombinaci dobrého výkonu a hospodárnosti. Nejlepším z nich je pravděpodobně 2.0 TDI Ultra se 110 kW. Nejenže produkuje pouhých 104 g emisí CO2 na jeden kilometr, jeho spotřeba je také úctyhodná - činí 4 l/100 km. Výkonnější verze 2.0 TDI Ultra se 140 kW je také působivá, disponuje větším maximálním točivým momentem a rychlejší akcelerací z 0 na 100 km/h. Provozní náklady a produkce emisí CO2 jsou jen o chlup větší - na kilometr vyprodukuje 106 g oxidu uhličitého a spotřeba se rovná 4,1 l/100 km. Tato verze je velice univerzální a mnohem lépe vyvážená, co se předjíždění v pomalejším provozu týče. Oba 2.0 TDI modely se dají objednat bez úpravy Ultra, jenž je zaměřená na efektivitu a poskytuje mírná zlepšení výkonu, ale zároveň má o něco vyšší provozní náklady. K dispozici je také silný 3.0 diesel V6 se 160 nebo 200 kW. Spotřeba výkonného 3.0-litrového TDI se zvedla na 5,1 l/100 km, zatímco emise CO2 vyšplhaly na 114 g/km a 139 g/km v případě výkonnější verze. Nicméně akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouhých 5,3 sekundy a náhon na všechna kola je součástí základního vybavení, takže pochybujeme, že kupce V6 bude vyšší spotřeba trápit. Pokud často nejezdíte na dlouhé vzdálenosti, můžete si vybrat jeden z benzínových motorů. Prvním z nich je 1.4 TFSI se 110 kW, který je nejekonomičtějším z nich. Spotřeba paliva je také slušná, konkrétně činí 5,5 l/100 km, nicméně tento čtyřválcový motor musí dost razantně nabrat na otáčkách, aby se vozidlo mohlo rychle vymanit z křižovatky nebo se zařadit do provozu na rušné dálnici. Pravděpodobně bychom se raději rozhodli pro 140 kW 2.0 TFSI. Jednotlivé převodové stupně zvládá svižněji a při akceleraci není tak hlučný. Provozní náklady jsou také slušné, spotřeba činí 6,1 l/100 km a produkce emisí CO2 139 g/km. Napříč celou nabídkou můžeme najít šestirychlostní manuály i sedmistupňové automaty a co se týče automatů, z hlediska spotřeby paliva a produkce emisí CO2 nejsou oproti manuálům nijak znevýhodněny. Nicméně kvůli křečovité nátuře převodovky S Tronic při nižších rychlostech bychom spíše zvolili povedený manuál než dvouspojkový automat. Na silnici je model A4 Avant pohodlný, a to platí i pro jízdu na dlouhé vzdálenosti - na jízdu po dálnici je díky 17-palcovým kolům naprosto ideální. Do kabiny se nedostává téměř žádný hluk větru ani silnice a diesely jsou tiché dokonce i při 1 500 rpm. Pokud si zvolíte větší kola a sportovní odpružení, kvalita jízdy tak nějak trpí, dovnitř se dostává mnohem více hluku silnice a odpružení nezvládá přejíždění přes výmoly také zrovna snadno. Všechny modely A4 Avant v základním vybavení dostávají systém Drive Mode Selector, jenž řidiči umožňuje zostřit či zjemnit řízení a odezvu plynového pedálu v závislosti na tom, na jak komfortní či dynamický jízdní zážitek má zrovna náladu. Žádné nastavení však nemá nijak významný dopad na celkové ovládání vozu. Jízdu klikatými silnicemi toto vozidlo zvládá skvěle, poskytuje spoustu záběru a náklon je minimální, nedá se však srovnávat s BMW Řady 3 Touring. Nicméně řízení je tuhé a přesné a dává vám vědět, co se děje na vozovce, díky čemuž se vám s tímto autem pojede opravdu skvěle.
100%