Jedna z kritik předchozího Audi A3 se týkala toho, že něm řidiči chyběl pocit zapojení do jízdy, tento nedostatek však společnost Audi u tohoto modelu napravila. Jízda i řízení je mnohonásobně vylepšeno díky lepšímu odpružení a pevnější karoserii. Můžete se spolehnout na lepší záběr, řízení a vyváženější jízdu, a to i v případě modelů Sport a S, které dostávají sportovní odpružení, nižší světlou výšku (o 15 mm nižší u modelů Sport a o 25 mm nižší u modelů S) a větší ALU kola. Nicméně pokud nechcete sportovní odpružení, můžete místo něj bezplatně dostat to standardní. Díky všem těmto aspektům působí A3 jako větší auto, než ve skutečnosti je. Zatáčí neuvěřitelně dobře, ovládání těla je skvělé a řízení dobře vyvážené. Stejně jako A1 poskytuje A3 velice zábavnou jízdu, která je zároveň pohodlná. K dispozici je také volitelný systém Audi Drive Select, díky kterému můžete měnit vlastnosti motoru, převodovky (tedy tam, kde je převodovka S tronic), řízení a tlumení. Při zahájení prodeje se nabídka skládala pouze ze tří motorů - 1.4 a 1.8 TFSI společně s novou verzí 2.0 TDI, které disponuje výkonem 110 kW. Na konci roku 2012 bylo přidáno ekonomické 1.6 TDI a na jaře roku 2013 přišlo 1.4 TFSI se 103 kW. Pokud nemáte v plánu jezdit na dlouhé vzdálenosti, bude pro vás dávat větší smysl benzín, a to hlavně motor 1.4 TFSI. Ani trošku nepůsobí jako základní model a při jízdě dodává výkon velice plynule. Díky turbodmychadlu má spoustu záběru v nízkých otáčkách, takže když budete chtít, aby se vozidlo pohybovalo hbitě, nebude vás to stát tolik práce. Pokud na to budete chtít šlápnout ještě více, jednotka TFSI jednoduše nabere větších otáček a nepřestane vás ohromovat ani při svém maximu. Také vydává velice příjemný, sportovní zvuk. Ve skutečnosti je 1.4 TFSI natolik povedené, že vedle něj může 1.8 TFSI působit nadbytečně. 1.4 TFSI disponuje srovnatelnou kvalitou, rozdílu si všimnete pouze na dostupném rozsahu otáček, kde má větší motor více rezervy. V polovině roku 2016 byl zahájen prodej motoru 1.0 TFSI. Může vám připadat, že je na A3 až moc malý, ale je překvapivě schopný, má totiž skvělý záběr a velice živou povahu. Nahrazuje 1.2 TFSI a má více výkonu - konkrétně 85 kW. Pro ty, kteří jezdí na delší vzdálenosti, je ideální variantou 1.6 TDI, který je velice ekonomický - podle oficiálních údajů jeho spotřeba dosahuje pouhých 4 l / 100 km (záleží však na verzi, kterou zvolíte). Nicméně 2.0 TDI, jenž je hlavním motorem Audi a Volkswagenu, je těžké odolat. Verze se 110 kW je plynulá a příjemně tichá, a to i na dálnici, kde je jízda vskutku uvolněná. Můžete nechat zařazenou šestku a držet krok s provozem, zatímco motor pozře minimum paliva. Nicméně pro předjíždění či akceleraci je k dispozici dostatek točivého momentu.
100%