Audi A3 Sportback se nabízí se sedmi různými motory a téměř všechny z nich nabízejí dobrý poměr výkonu a hospodárnosti. Nejlepším benzínovým motorem je 1.4-litrové TFSI, který je vybaven technologií vypínání válců. Jednotka TSFI disponuje výkonem 103 kW a na 100 kilometrů spotřebuje méně než 4,7 litru paliva. Technologie vypínání válců funguje automaticky - při jízdě v nižších otáčkách zkrátka deaktivuje dva motorové válce, a když potřebujete zvýšit nebo snížit rychlost, tak je opět vrátí do hry. Litrový motor s 81 kW se k nabídce připojil v roce 2016 a jeho spotřeba činí 4,5 l / 100 km při produkci emisí CO2 104 g / km. Vylepšená verze z roku 2016 také nahradila 132 kW 1.8 litrový benzín silnější, 140 kW dvoulitrovou jednotkou. Spotřeba tohoto dvoulitrového benzínu se pohybuje v rozmezí 5,8 a 6 l / 100 km, záleží totiž na tom, zda se rozhodnete pro šestistupňový manuál nebo sedmistupňovou automatickou převodovku. Tento 140 kW motor můžete dostat také s náhonem na všechna čtyři kola. Všechny dieselové motory jsou chvályhodné, ačkoliv na nás opravdu zapůsobil ten nejsilnější z nich - 2.0 TDI quattro. Dosahuje výkonu 135 kW, a tak vezme do hrsti většinu sportovních hatchbacků a zrychlení z 0 na 100 km / h zvládá za 6,9 sekundy, přesto se jeho udávaná spotřeba rovná 4,9 l / 100 km. Pokud netoužíte po závodění s Volkswagenem Golf GTI a Fordem Focus ST, tak vám efektivní a hbitý motor 2.0 TDI se 110 kW bude bohatě stačit. Má spoustu záběru v nízkých otáčkách a ve vyšších rychlostech pracuje opravdu tiše. Co víc, ve verzi SE se spotřeba tohoto 110 kW motoru pohybuje okolo 4 až 4,2 l / 100 km v závislosti na tom, který ročník si vyberete. Jak asi očekáváte, novější verze jsou nejefektivnější - u těch nejnovějších se produkce emisí rovná 105 g / km. Nicméně řízení Audi A3 je vždy poutavé a zábavné, a to nezávisle na tom, jaký motor si zvolíte. Jedna z výhrad vůči starší verzi A3 se týkala jejího ne zrovna ideálního ovládání, společnost Audi si však tuto kritiku vzala k srdci a z nového modelu udělala mnohem lepší vozidlo. Jak jízda, tak i ovládání je na tom velmi dobře a A3 je také velmi stabilní v zatáčkách, a to díky pevnějšímu a skvěle vyváženému podvozku. Šlápněte na to ve vyšších rychlostech a A3 zůstane předvídatelná a klidná. Díky hbitému ovládání si s tímto vozem užijete spoustu zábavy na silnicích druhé třídy. Pro uspokojení každodenních potřeb většiny řidičů bude verze SE víc než dostačující, jelikož poskytuje příjemnou jízdu, která je díky podvozku velmi responzivní. Nicméně pokud se rozhodnete pro některý ze silnějších motorů nabídky, pak by dávalo smysl si připlatit i za lepší výbavu. Obě verze, Sport i S, dostávají sportovní odpružení, nižší světlou výšku (u modelů Sport o 15 mm a u modelů S o 25 mm) a také větší kola, se kterými je řízení mnohem citlivější, bohužel však také hrubší při přejezdu přes výmoly v nižší rychlosti.
100%