Renault Laguna byl automobil střední třídy, který v roce 1994 nahradil modelovou řadu Renault 21. Nejdříve se vyráběl pouze ve verzi liftback, praktičtější kombi se představilo o rok později na frankfurtském autosalonu pod označením Sports Tourer. Laguna byla pro automobilku velkým skokem dopředu, co se týče kvality a spolehlivosti, jež byla u dřívějších modelů tolik diskutovaná. Již od začátku produkce byla všechna auta vybavena posilovačem řízení, elektricky ovládanými předními okny a dálkovým centrálním zamykáním, což u konkurence v daném segmentu nebylo zcela běžné. Ve volitelné výbavě pak zákazník mohl nalézt CD přehrávač, či klimatizaci. V roce 1998 prošel model faceliftem, který přinesl modernizované pohonné agregáty a nové prvky výbavy.
Ke konci roku 2000 se začala vyrábět druhá generace vozu. Ta přinesla lepší vybavení, motorizace a hlavně design, který u odborné i laické veřejnosti vyvolal pozitivní ohlasy. Poprvé se v autě objevuje systém startování bez klíčů, pomocí karty, sloužící zároveň i k odemčení vozidla. Při vývoji bylo k oběma karosářským variantám přistupováno samostatně. U liftbacku byl kladen důraz na dynamiku a sportovní nádech, u kombi pak na estetiku a eleganci. Třetí generace automobilu byla představena na frankfurtském autosalonu roku 2007. Platformu sdílela společně s některými modely značky Nissan. V nabídce vedle liftbacku a kombi nově přibylo i třídveřové kupé. Na internetu se také objevily fotografie sedanu, ten se však nikdy nedostal do výroby. Facelift v roce 2010 přinesl agresivnější vzhled. O pět let později byl Renault Laguna nahrazen novým modelem Renault Talisman.
Renault Laguna je řidiči vyhledáván zejména kvůli své příznivé ceně, která je způsobena nevalnou pověstí automobilky. Vedle toho je pro zákazníky lákavá též bohatá výbava a pestrá nabídka zejména silných motorizací. Velmi praktickým argumentem pro koupi tohoto vozu je také dobře přístupný zavazadlový prostor a pohodlný interiér.