„Dobrý den, k oslovení vaší redakce mě inspiroval váš článek https://autonoto.cz/magazin/automaticke-prevodovky-i-historie/. Mým koníčkem je sportovní létání pro radost a kromě letadel, v tomto případě větroňů se používají u takovéto činnosti i tzv. letecké navijáky. Z dob SVAZARMU, kdy byly k dispozici navijáky vyráběny v sériích nap 500 ks, nám zůstaly v klubech navijáky Herkules H3, osazené motory Tatra - https://www.facebook.com/aeroklub.pribram/videos/sice-tu-u%C5%BE-takov%C3%BD-celorann%C3%AD-ak%C4%8Dn%C3%AD-film-p%C3%A1rkr%C3%A1t-byl-ale-jako-bacha-tohle-je-pane%C4%8D/2129174504007565/ S politováním musím konstatovat, že tyto stroje jsou na úrovni veteránů - dosluhují, další výrobci v republice nejsou a tak jsem se s jedním kolegou pustil do stavby takového stroje svépomocí. Jelikož je v navijáku instalován motor tatra výkon 135 koní s hydraulickou odstředivou spojkou (olejová náplň v uzavřené turbinové skříni - vše rotuje) a větroně jsou stále těžší a těžší, dospěli jsme s kolegou k názoru, že problém motoru vyřešíme snadno - zaměříme se na nákladní automobily s výkonem motoru 160 - 190 koní, ale co s pozvolným rozběhem a následným počtem otáček na výstupním hřídeli? Proto se obracím na vaši redakci, konkrétně na autora výše uvedeného článku s prosbou o konzultaci a radu s volbou vhodné automatické převodovky, třeba i z osobního auta. Tato převodovka by měla splňovat především pozvolný záběr jako při rozjezdu auta, dostatečnou rychlost otáčení na výstupu a hlavně to vše na jeden rychlostní stupeň bez řazení. Preferujeme provedení bez elektroniky. Pro zajímavost - motory máme vytypovaný v emisní třídě max EURO 3. Výš nejdeme. S díky a pozdravem Jarda Král 607 810 775“
Můžete nás znát z těchto médií…
© 2016 – 2024 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing