Škoda Felicia byla v provedení hatchback představena veřejnosti roku 1994 v Praze. O něco praktičtější varianta kombi pak byla hlavním trhákem na brněnském autosalonu o rok později. Auto bylo pro tehdejší Čechy velmi dostupné, netrvalo tedy dlouho a rozšířilo se do všechno končin naší republiky. S nadsázkou by se tak dalo říct, že byla zodpovědná za motorizaci Česka v devadesátých letech. Stala se tak úspěšným symbolem spojení největší automobilky v naší republice s německým koncernem Volkswagen. Koncepčně vůz vycházel ze svého předchůdce Škoda Favorit, Felicia však byla mnohem spolehlivější, designově atraktivnější a navíc byla osazována různými typy motorů. Mimo to byly do vybraných verzí zavedeny i nové prvky, jako je ABS a posilovač řízení, které zvyšovaly pohodlí a bezpečnost, což nabídka modelu Favorit zcela postrádala.
Název Felicia automobilka převzala od úspěšného sportovního vozu, jež ve verzi s pevnou, či plátěnou střechou vyráběla v šedesátých letech minulého století. Nová Škoda Felicia se dočkala spousty karosářských variant nejen od automobilky Škoda, ale i od společnosti Metalex. Na silnicích se tak začaly objevovat verze pick-up, vanplus, nebo dodnes velmi zajímavý model Škoda Felicia Fun, charakteristická svojí žlutou barvou. Jednalo se o dvoumístný pickup, disponující posuvnou stěnou kabiny, umožňující vznik dalších dvou míst na korbě vozu.
V dnešní době, tedy 24 let od začátku výroby je na českých silnicích Škoda Felicia poměrně hojně zastoupena, a to i přes problémy s korozí, které postihovaly velkou část produkce tohoto modelu. Obzvláště začínající a méně nároční řidiči si automobil cení kvůli svým nízkým nákladům na provoz a údržbu, proto je také v autobazarech ojetá Škoda Felicia stále velmi poptávaná.