Škoda Fabia s karoserií pětidveřového hatchbacku byla oficiálně představena v září roku 1999 na osmapadesátém Frankfurtském autosalonu. Měla za úkol nahradit velmi populární, avšak již technicky dosluhující automobil Škoda Felicia, který se však ještě rok a půl vyráběl souběžně s nastupujícím modelem Fabia. Několik měsíců po prezentaci hatchbacku byla představena i varianta kombi a roku 2001 se pak paleta nabídky karoserií uzavřela verzí sedan. Škoda Fabia si během krátkého období získala mnoho obdivovatelů jak u motoristické, tak i u laické veřejnosti, a to hlavně díky svému příjemnému nadčasovému designu, různorodým motorizacím a přívětivým cenám.
První generace tohoto malého osobního automobilu vydržela ve výrobě osm let a za tu dobu sjelo z výrobních pásů přes milion kusů. Za ohromný obchodní úspěch vděčí vůz zejména kvalitnímu dílenskému zpracování, které zaručovalo vysokou spolehlivost a dlouhou životnost. S těmito vlastnostmi učaroval model Škoda Fabia nejen české zákazníky, ale i řidiče po celém světě. Druhá generace spatřila světlo světa roku 2007 na Ženevském autosalonu, oproti svému předchůdci však nepřinesla nic revolučního a její ne příliš povedený vnější vzhled vzbuzoval spíše smíšené reakce. Tento neúspěch vyvrátil až příchod třetí generace tohoto vozu, za jehož minimalistickým vzhledem stál uznávaný šéfdesigner Jozef Kabaň. Byla představena na Pařížském autosalonu v roce 2014 a svým povedeným zevnějškem doplněným novými prvky výbavy vzbudila okamžitý rozruch.
V dnešní době je ojetá Škoda Fabia pořád velmi poptávaná, a to zejména v první generaci, jejíchž nestárnoucí vzhled a pověstná spolehlivost oslovuje řidiče i dvacet let od zahájení výroby tohoto povedeného vozu. Pro svoje kompaktní rozměry a hospodárnost volí ojetá auta Škoda Fabia zejména řidiči, pohybující se v hustém městském provozu.